Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/117300
Título: 
Brazilian adaptation of the Woodcock-Johnson III cognitive tests
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
  • Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
  • Fed Univ San Carlos
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Univ Paulista
  • Universidade Estadual de Londrina (UEL)
ISSN: 
0143-0343
Resumo: 
An adaptation of the standard battery of Woodcock-Johnson III Tests of Cognitive Abilities (WJ-III) for Brazilian children and youth was investigated. The sample was composed of 1094 students (54 percent girls), ages 7-17, living in Sao Paulo state (91 percent). Items from Brazilian school books as well as from the WJ-III Spanish version (Bateria-R) were added to comprehension-knowledge tests. Brazilian words were adapted to the auditory tests according to syllabic division and stressed syllables. Items were examined through IRT and age differences through analysis of variance. Results indicated the need to remove items from all WJ-III subtests with the exception of the visual learning test. Analysis of Variance indicated significant age differences (p <= 0.001) for all tests. Thus, the importance of a Brazilian adaptation for the WJ-III was confirmed.
Data de publicação: 
1-Ago-2010
Citação: 
School Psychology International. London: Sage Publications Ltd, v. 31, n. 4, p. 409-421, 2010.
Duração: 
409-421
Publicador: 
Sage Publications Ltd
Palavras-chaves: 
  • adaptation
  • Brazil
  • children
  • intelligence
  • test
  • Woodcock-Johnson
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1177/0143034310377165
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso restrito
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/117300
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.