Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/118557
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tezani, Thaís Cristina Rodrigues [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Carreira, Jacqueline Caroline Costa | - |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T15:11:19Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:37:50Z | - |
dc.date.available | 2015-03-23T15:11:19Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:37:50Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | CARREIRA, Jacqueline Caroline Costa. Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional. 2012. . Trabalho de Conclusão de Curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2012. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/118557 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/118557 | - |
dc.description.abstract | This study aimed to analyze the use of technological resources by teachers during their daily practice, especially the computer, in public and private elementary schools in Botucatu - SP. We know that today's society, called the Information Society and Knowledge, changes the context of education, since students have access to various information a short time. For this purpose, we use literature as a methodology and data collection through the application of a questionnaire answered by 49 students in public schools, state and private network cited. The choice of the students took place because of the diversity of schools in which they live. Our intention was not to make generalizations, but knowing more about the use of technology in these contexts from the perspective of students. The choice of subject had reason for their timeliness and necessity of knowledge, thus contributing to a comprehensive education and quality. Through data analysis, was explicit the difference between public and private schools, however, student interest was unanimous by the technologies and equitably | en |
dc.description.abstract | A presente pesquisa teve como objetivo analisar o uso dos recursos tecnológicos pelos professores no decorrer da sua prática pedagógica cotidiana, em especial o computador, nas redes pública e privada de Ensino Fundamental de Botucatu – SP. Sabemos que a sociedade atual, chamada de Sociedade da Informação e do Conhecimento, muda o contexto da educação, já que os alunos têm acesso a várias informações em um curto espaço de tempo. Para tanto, como metodologia utilizamos pesquisa bibliográfica e coleta de dados por meio da aplicação de um questionário, respondido pelos 49 alunos nas escolas municipais, estaduais e particulares da rede citada. A escolha dos educandos se deu em razão da diversidade das escolas em que estão inseridos. Nossa intenção não foi realizar generalizações, mas conhecer um pouco mais sobre o uso das tecnologias nesses contextos sob a ótica dos alunos. A opção pelo tema teve por razão sua atualidade e necessidade de conhecimento, contribuindo assim para uma educação integral e de qualidade. Por meio da análise dos dados, ficou explicito a diferença entre as escolas públicas e particulares, porém, o interesse dos alunos pelas tecnologias foi unânime e de forma igualitária | pt |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Educação - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Tecnologia da informação - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Tecnologia de ponta e educação | pt |
dc.subject | Education - Study and teaching | pt |
dc.title | Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | carreira_jcc_tcc_bauru.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000712429 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.