Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/118809
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Almeida, Vera Lia Marcondes Criscuolo de [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Cruz, Rodrigo Prata Santos da | - |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T15:13:09Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:38:22Z | - |
dc.date.available | 2015-03-23T15:13:09Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:38:22Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | CRUZ, Rodrigo Prata Santos da. Laboratório de Ensino de Matemática: uma extensão da sala de aula. 2011. 1 CD-ROM. Trabalho de conclusão de curso - (licenciatura - Matemática) – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2011. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/118809 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/118809 | - |
dc.description.abstract | This work has as purpose to present some boardings that assist in the process of mathematics teach-learning. We detach the Laboratory of Education of Matemática (LEM) and its main components. On the basis of the National Curricular Parameters, we display four activities that had been developed and applied in a Municipal School of the Public Net of Education in the city of Roseira. In the activities the mental arithmetic is developed, to study the elementary operations and concepts of horizontal segment and vertical segment. The results show that, with the development of the activities, as much the researcher as the teacher and its pupils had been more interested in arguing, teaching and to learn mathematics | en |
dc.description.abstract | Este trabalho tem como finalidade apresentar algumas abordagens que auxiliem no processo de ensino-aprendizagem de matemática. Destacamos o Laboratório de Ensino de Matemática (LEM) e seus principais componentes. Com base nos Parâmetros Curriculares Nacionais, expomos quatro atividades que foram desenvolvidas e aplicadas em uma Escola Municipal da Rede Pública de Ensino na cidade de Roseira. Nas atividades desenvolve-se o cálculo mental, para estudarmos as operações elementares e conceitos de segmento horizontal e segmento vertical. Os resultados mostram que, com o desenvolvimento das atividades, tanto o pesquisador como a professora e seus alunos ficaram mais interessados em discutir, ensinar e aprender matemática | pt |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Matemática - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Aprendizagem | pt |
dc.subject | Jogos em educação matematica | pt |
dc.subject | Laboratórios de matemática | pt |
dc.subject | Laboratory of Education of Mathematics | en |
dc.subject | Educative Material | en |
dc.title | Laboratório de Ensino de Matemática: uma extensão da sala de aula | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | cruz_rps_tcc_guara.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000688765 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.