You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/119990
Title: 
A formação do professor no século XXI e a educação inclusiva
Author(s): 
Mineiro, Reinaldo Alex
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This paper describes the history of Inclusive Education in Brazil, especially the inclusion of studentes with hearing disabilities im mathematics classes in regular schools. Shows the difficulties faced by these students in the teaching and learning based on inclusive education researchers, we propose some changes in behavior to meet the hearing impaired. The importance of the teaching profession, the teacher and the school culture, as well as the political-pedagogical project are also subjects of this work. With this work, we see the development of Inclusive Education in our country and how we can help you advance further
  • Este trabalho relata o histórico da Educação Inclusiva no Brasil, em especial da inclusão dos alunos com deficiência auditiva nas aulas de matemática da escola regular. Apresentam-se as dificuldades encontradas por esses alunos no processo de ensino e aprendizagem e, baseandose em pesquisadores da Educação Inclusiva, propomos algumas mudanças de comportamento para atender os portadores de deficiência auditiva. A importância da profissão docente, o professor e a cultura escolar, assim como o projeto político-pedagógico também são assuntos desta pesquisa. Com este trabalho, percebemos o desenvolvimento da Educação Inclusiva em nosso país e compreendemos como podemos contribuir para que avance ainda mais
Issue Date: 
2011
Citation: 
MINEIRO, Reinaldo Alex. A formação do professor no século XXI e a educação inclusiva. 2011. 1 CD-ROM. Trabalho de conclusão de curso - (licenciatura - Matemática) – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2011.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação inclusiva
  • Professores de crianças deficientes - Formação
  • Deficientes auditivos
  • Matemática - Formação de professores
  • Inclusive education
  • Teaching profession
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/119990
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.