You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorStori, Norberto [UNESP]-
dc.contributor.authorMiyazaki, Ricardo Seiji-
dc.date.accessioned2015-03-23T15:23:12Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:40:57Z-
dc.date.available2015-03-23T15:23:12Z-
dc.date.available2016-10-25T20:40:57Z-
dc.date.issued2013-11-21-
dc.identifier.citationMIYAZAKI, Ricardo Seiji. Ciência da carne: a linguagem gráfica da anatomia humana. 2013. 65 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Artes Visuais) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Artes, 2013.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/120006-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120006-
dc.description.abstractThis monograph seeks to provide an exposition and theoretical examination of Ciência da Carne (“Science of the Flesh”), a series of artworks in woodcut printing executed after research into the artistic aspects of Human Anatomy, done throughout the Graduate Course in Visual Arts at UNESP’s Art Institute. Traditional procedures of naturalistic representation of the human figure often adopt the scientific basis of Anatomy as a means of interpreting the surface contours of the body from its inside out. The historical connection between Anatomy and Art, however, is not merely accidental, for it is integral to the development of both disciplines, which find themselves deeply related in the human impulse for self-discovery and reinvention of its own likeness. The series of artworks collected in Ciência da Carne explores, through the particular graphical language provided by woodcut printing, abstract arrangements of isolated anatomical elements, at once removed from the context of traditional figurative representation and from the didactic goals of medical illustration.en
dc.description.abstractEsta monografia visa à exposição e exame teórico de Ciência da Carne, um conjunto de trabalhos de xilogravura executados a partir de pesquisa acerca de aspectos artísticos da Anatomia Humana, realizada no decorrer do curso de Bacharelado em Artes Visuais pelo Instituto de Artes da UNESP. Procedimentos tradicionais de representação naturalista da figura humana adotam, com frequência, o norte científico da Anatomia como modo de interpretar os contornos superficiais do corpo a partir de seu interior. A conexão histórica entre Anatomia e Arte, entretanto, não é meramente acidental, uma vez que parte integrante da evolução de ambas as disciplinas, profundamente conectadas no impulso humano de descobrir sua natureza e reinventar a sua própria imagem. A série de trabalhos coletados em Ciência da Carne explora, por meio da linguagem gráfica particular à xilogravura, o arranjo abstrato de elementos anatômicos isolados, removidos do contexto da representação figurativa tradicional e dos fins didáticos da ilustração médica.pt
dc.format.extent65 f.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectArte figurativapt
dc.subjectXilogravurapt
dc.subjectAnatomia artisticapt
dc.subjectAnatomia humanapt
dc.subjectArte - Historiapt
dc.subjectArt Historypt
dc.titleCiência da carne: a linguagem gráfica da anatomia humanapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.file000736712.pdf-
dc.identifier.aleph000736712-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.