You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSoares, Maria Antônia Vieira [UNESP]-
dc.contributor.authorOikawa, Viviane Yoko-
dc.date.accessioned2015-03-23T15:25:05Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:41:35Z-
dc.date.available2015-03-23T15:25:05Z-
dc.date.available2016-10-25T20:41:35Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationOIKAWA, Viviane Yoko. A comunicação organizacional e a atuação das Relações Públicas na era da dialética entre globalização e glocalização. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/120226-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120226-
dc.description.abstractThis study is the result of theoretical reflections and analyses about the role of public relations professional in existing management of cultural diversity in organizations, arising from globalisation and glocalisation. This way, we analyze new perspectives for organizational communication, considering the cultural aspects of different audiences in an organization. Thus, the goal of this work is to show another look for this activity, in which prime respect and integration amid interculturality and enable new paths for public relations, acting as ' cultural Integrator ' in this scenario. For understanding these new interfaces, the study takes as its starting point an overview of roots that gave rise to this context, starting from the analysis of various aspects of globalisation and your reflexes and impacts on organizations, plus a contextualization of the organizational communication trajectory. Then the global and local culture is discussed, as well as the glocalisation and repercussions in organizations, which gave rise to a scenary of cultural diversity and possible conflicts of that context. From the particular analysis of work, are given the implications of this encounter of multiple cultures in organizations, in addition to being presented theories of intercultural communication in trying to manage and provide the dialogue and understanding between different cultures. Finally, this study deals with the possibilities of public relations practice in interculturality, showing paths to the mediation of various interests between organizations and their audiences in the sphere of glocalization, showing the activity of International/Global public relations. It also presents the possible involvement of public relations in the management of a communication on cultural diversity scenary, showing perspectives for this activity on the theory of excellence, in order to seek understanding and understanding even in the midst of diversityen
dc.description.abstractEste estudo é resultado teórico de reflexões e análises acerca do papel do profissional de Relações Públicas no gerenciamento da diversidade cultural existente nas organizações, decorrentes do processo de globalização e glocalização. Dessa maneira, pretende-se analisar novas perspectivas para a comunicação organizacional, considerando os aspectos culturais dos diferentes públicos de uma organização. Assim, o objetivo desse trabalho é mostrar um outro olhar para essa atividade, na qual prime pelo respeito e integração em meio a interculturalidade e possibilite novos caminhos para as Relações Públicas, atuando como ‘integrador cultural’ nesse cenário. Para a compreensão dessas novas interfaces, o estudo toma como ponto de partida uma visão geral das raízes que suscitaram esse contexto, partindo da análise das imbricações da globalização e seus reflexos e impactos nas organizações, além de uma contextualização da trajetória da comunicação organizacional. Em seguida, abordam-se a cultura global e local, bem como a glocalização e suas repercussões nas organizações, no qual suscitaram um cenário de diversidade cultural e possíveis conflitos desse contexto. A partir da análise particular do trabalho, são apontadas as implicações desse encontro de múltiplas culturas nas organizações, além de serem apresentadas as teorias da Comunicação Intercultural na tentativa de gerenciar e proporcionar o diálogo e entendimento entre culturas distintas. Por último, trata das possibilidades de atuação das Relações Públicas na interculturalidade, mostrando caminhos para a mediação dos diferentes interesses entre organizações e seus públicos na esfera de glocalização, mostrando a ...(Resumo completo, clicar acesso eletrônico abaixo)pt
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectGlobalizaçãopt
dc.subjectPluralismo culturalpt
dc.subjectComunicação na administraçãopt
dc.subjectCultura organizacionalpt
dc.subjectRelações publicaspt
dc.subjectGlobalization glocalizationen
dc.subjectOrganizational communicationen
dc.subjectMultinational organizationsen
dc.subjectOrganizational cultureen
dc.subjectPublic relationsen
dc.subjectInterculturalityen
dc.titleA comunicação organizacional e a atuação das Relações Públicas na era da dialética entre globalização e glocalizaçãopt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileoikawa_vy_tcc_bauru.pdf-
dc.identifier.aleph000651255-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.