You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAndrelo, Roseane [UNESP]-
dc.contributor.authorPereira, Eliane-
dc.date.accessioned2015-03-23T15:27:08Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:42:09Z-
dc.date.available2015-03-23T15:27:08Z-
dc.date.available2016-10-25T20:42:09Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationPEREIRA, Eliane. Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/120494-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120494-
dc.description.abstractIn scenery where the information and the knowledge are acquiring more and more importance, the corporations are looking for alternatives to remain themselves competitive in the market, once the competition happens globally. The current work presents, through bibliographic research and multicases studies, one possibility for the organizations that wishes to increase their competitiveness and look into the participation of the Public Relations professional in the development of Corporative Education programs aiming (at) the continuing education of a very important audience for the organizations, the intern one Through courses and trainings that can happen by presence or remote way, the Corporative Educational programs have as target developing of the critical competence to the organizations, aiming to solve internal problems and reach the best position against competitors. This work is aimed to present how the Public Relation professional can act like a facilitator agent for the education of the intern public of the companies through the Corporative Education. The courses offered through these programs aim to keep the professional always updated, besides to disseminate the values, culture and company’s legacy. At this point, the participation of the Public Relations is appointed to a possibility to strengthen the organization’s internal communication and promote a larger engagement and participation of the employeesen
dc.description.abstractEm um cenário onde a informação e o conhecimento estão adquirindo cada vez mais importância, as empresas estão buscando alternativas para se manterem competitivas no mercado, uma vez que a concorrência ocorre de maneira global. O presente trabalho apresenta, por meio de pesquisa bibliográfica e estudo multicasos, uma possibilidade para as organizações que desejam aumentar sua competitividade e discorre sobre a participação do profissional de Relações Públicas no desenvolvimento de programas de Educação Corporativa, visando a formação continuada de um público muito importante para as organizações: o interno. Por meio de cursos e treinamentos que podem ocorrer de maneira presencial ou a distância, os programas de Educação Corporativa possuem como objetivo desenvolver as competências críticas às organizações, buscando solucionar problemas internos e alcançar uma melhor posição frente aos concorrentes. Procurou-se, por meio deste trabalho, apresentar de que forma o profissional de Relações Públicas pode atuar como um agente facilitador na formação do público interno da empresa por meio da Educação Corporativa. Os cursos oferecidos pelos programas buscam manter os profissionais atualizados, além de difundir os valores, cultura e missão das empresas. Nesse ponto, a participação das Relações Públicas se apresenta como possibilidade de fortalecer a comunicação interna da organização e promover maior engajamento e participação dos funcionáriospt
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectEnsino a distânciapt
dc.subjectConcorrênciapt
dc.subjectTelevisãopt
dc.subjectTeleconferenciapt
dc.subjectDistance educationpt
dc.titleRelações públicas e educação corporativa: um estudo multicasospt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.file000752536.pdf-
dc.identifier.aleph000752536-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.