You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSantos, Célia Maria Retz Godoy dos [UNESP]-
dc.contributor.advisorSilva, Larissa Maués Pelúcio [UNESP]-
dc.contributor.authorPereira, Fernanda Vaz-
dc.date.accessioned2015-03-23T15:27:09Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:42:10Z-
dc.date.available2015-03-23T15:27:09Z-
dc.date.available2016-10-25T20:42:10Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationPEREIRA, Fernanda Vaz. A Gestão de Relações Públicas em culturas organizacionais conflituosas: caso AB InBev. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/120499-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120499-
dc.description.abstractCultural clashes are part of the intercultural relationships, and especially in the organizations, they cause differences interfering in the process of sharing experiences, expertise and coexistence. This study outlines some communicational actions, built to improve the management of intercultural relations in organizations. This study also is related to the sharing and discussions on the communication planning process and its importance in intercultural differences detained and promoting interfaces between public of “different worlds”. The discussion is supported by theoretical theory of organizations and organizational culture in order to demonstrate a number of aspects related to this subject, which are directly accustomed to public relations activities. It also presents an analysis of the multinational AB InBev, in order to illustrate the process of knowledge and relationships that is built through the construction of the meaning in intercultural environments, as is the case of this organizationen
dc.description.abstractChoques culturais fazem parte dos relacionamentos interculturais, e especialmente nas organizações, eles provocam divergências interferindo nos processos de troca de experiências, expertises e convivência. Este estudo explana algumas ações comunicacionais construídas para melhorar a gestão de relações interculturais nas organizações. Trata-se do compartilhamento e das discussões sobre o planejamento de comunicação e sua importância no processo intercultural, capturando as diferenças e promovendo as interfaces entre públicos de “mundos diferentes”. A reflexão é sustentada por bases teóricas sobre teoria das organizações e cultura organizacional, a fim de demonstrar uma série de aspectos relacionados a esta temática, que são diretamente afeitos à atividade de Relações Públicas. Apresenta-se ainda uma análise da multinacional AB InBev, com vistas a exemplificar o processo de conhecimento e relacionamento que se dá por intermédio da construção de significados em ambientes interculturais, como é o caso desta organizaçãopt
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectCulturapt
dc.subjectCultura organizacionalpt
dc.subjectComunicação nas organizaçõespt
dc.subjectMulticulturalismopt
dc.subjectFusão culturalpt
dc.titleA Gestão de Relações Públicas em culturas organizacionais conflituosas: caso AB InBevpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.filepereira_fv_tcc_bauru.pdf-
dc.identifier.aleph000682159-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.