Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120700
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Paoliello, Renata Medeiros [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Ramelo, Camila | - |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T15:27:46Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:42:36Z | - |
dc.date.available | 2015-03-23T15:27:46Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:42:36Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | RAMELO, Camila. O jazz e a mundialização: processos culturais e consumo musical no século XX. 2011. 40 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Ciências Sociais) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, 2011. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/120700 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120700 | - |
dc.description.abstract | Jazz brings to the surface discussions about globalization and its unfolding. The development of such music style allows a reflection about the processes that influence 20th century culture, thus enabling a closer look into debates that involve cultural industrialization and standardization in such context. Horkheimer‟s and Adorno‟s work deal with this theme, considering culture as something standardized, a result of the process that fits into the industrial production mold. Morin goes further in this discussion, suggesting the emergence of a mass culture as a third culture. Later, Latin-American authors Ortiz and Canclini bring up new tones and approaches to the globalization through culture theme | en |
dc.description.abstract | O jazz traz à tona discussões acerca da globalização e seus desdobramentos. O desenvolvimento desse estilo musical permite uma reflexão dos processos que acometem a cultura no século XX, além de possibilitar um olhar mais atento aos debates que envolvem a padronização e a industrialização cultural neste contexto. As obras de Adorno e Horkheimer tratam dessa temática, tendo em vista a cultura enquanto algo padronizado, resultado do processo que se enquadra nos moldes da produção industrial. Morin avança nessa discussão, sugerindo a emergência de uma cultura de massas enquanto uma terceira cultura. Posteriormente, os autores latino-americanos Ortiz e Canclini imprimem novos tons e abordagens para o tema da globalização pensada através da cultura | pt |
dc.format.extent | 40 f. | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Globalização | pt |
dc.subject | Cultura | pt |
dc.subject | Jazz | pt |
dc.subject | Música | pt |
dc.subject | Padronização | pt |
dc.subject | Globalization | en |
dc.subject | Standardization | en |
dc.subject | Culture | en |
dc.title | O jazz e a mundialização: processos culturais e consumo musical no século XX | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ramelo_c_tcc_arafcl.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000638226 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.