You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120891
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCaznok, Yara Borges [UNESP]-
dc.contributor.advisorTápia, Daniel [UNESP]-
dc.contributor.authorRoveran, Luiz Fernando Valente-
dc.date.accessioned2015-03-23T15:28:06Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:43:00Z-
dc.date.available2015-03-23T15:28:06Z-
dc.date.available2016-10-25T20:43:00Z-
dc.date.issued2013-11-06-
dc.identifier.citationROVERAN, Luiz Fernando Valente. Aspectos formais da trilha musical de Yasunori Mitsuda para o game Chrono Cross e sua interação com o enredo. 2013. . Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Educação Musical) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Artes, 2013.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/120891-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120891-
dc.description.abstractThis work has the aim of evince compositional tools used in the development of musical scores for role-playing videogames through the analysis of Yasunori Mitsuda’s music for Chrono Cross (1999). This research is divided in two main parts: the first traces a historic path of the RPG genre on videogame consoles, since its birth as a tabletop game in the decade of 1970 until its consolidation on 3D game machines released in the 1990’s. The focus of this historical study concentrates on the aesthetics of this kind of game and on the multiple relations it settles with sound throughout the years. The second part is an analytical work on an assortment of pieces by Mitsuda for the aforementioned game, bringing up the most interesting aspects of the connections established between these compositions and the whole game.en
dc.description.abstractEste trabalho teve por finalidade evidenciar recursos composicionais utilizados no desenvolvimento de trilhas musicais de RPGs (Role-playing games) eletrônicos através da análise da obra de Yasunori Mitsuda para Chrono Cross (1999). Para tanto, dividiu-se esta pesquisa em duas grandes partes: a primeira traça um caminho histórico do gênero RPG nos consoles de videogame, desde o seu surgimento como jogo de mesa na década de 1970 até sua consolidação nos aparelhos de games tridimensionais lançados na década de 1990. O enfoque desta historicidade se concentra na estética deste tipo de jogo e nas múltiplas relações que o som erige com ele ao longo dos anos. A segunda parte é um trabalho analítico sobre uma seleção de peças de Mitsuda para o game supracitado, levantando os aspectos mais interessantes das conexões estabelecidas entre estas músicas e a obra como um todo.pt
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectMitsuda, Yasunori 1972-pt
dc.subjectMúsicapt
dc.subjectJogos eletronicospt
dc.subjectJogos de fantasiapt
dc.subjectEletronic Gamespt
dc.titleAspectos formais da trilha musical de Yasunori Mitsuda para o game Chrono Cross e sua interação com o enredopt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.file000759239.pdf-
dc.identifier.aleph000759239-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.