You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/121377
Title: 
Pensando o ensino de geografia a partir da emergência de uma escola libertária
Author(s): 
Sousa, Gabriela Gomes de
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • The work starts from the assumption that the current formal education has not overcome the traditional model. Its main purpose still is to convey some knowledge and values needed for a disciplinary formation whose main function is the reproduction of a social class and the exploitation of labor. Therefore, by the inefficiency of the current model, it becomes necessary to construct another education proposal...
  • O trabalho parte da compreensão de que a educação formal atual não superou o modelo tradicional. Seu principal objetivo ainda é o de transmitir alguns conhecimentos e valores necessários para uma formação disciplinadora e que tem como principal função a reprodução da sociedade de classes e exploração do trabalho. Assim, mediante a ineficiência do atual modelo, torna-se necessária a construção de outra proposta de educação...
Issue Date: 
2014
Citation: 
SOUSA, Gabriela Gomes de. Pensando o ensino de geografia a partir da emergência de uma escola libertária. 2014. 48 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014.
Time Duration: 
48 f.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Geografia - Estudo e ensino
  • Liberdade de ensino
  • Anarquismo e anarquistas
  • Educação - Estudo e ensino
  • Liberdade
  • Educação popular
  • Educação não-formal
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/121377
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.