Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/121401
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ramos, Eugenio Maria de França [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Souza, César Augusto Morais de | - |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T15:29:12Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:44:04Z | - |
dc.date.available | 2015-03-23T15:29:12Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:44:04Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | SOUZA, César Augusto Morais de. O ensino de Física e os museus de ciência. 2012. 56 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Física) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2012. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/121401 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/121401 | - |
dc.description.abstract | Based on the ideas of Gaspar and Marandino, discuss the teaching of physics through Museums and Science Centers, drawing on ideas such as: Scientific Literacy, Informal Education and Zone of Proximal Development. We visited and analyzed the museums: Museum of Energy Rio Claro - Mill Park Corumbataí, Catavento Culture and Education - Social Organization of Culture, Centre for Scientific and Cultural (CDCC) and Studies Center of the Universe - CEU. Point out elements of these museums that benefit the formal teaching of physics in schools, as well as positive elements of schooling that maximize the experience of museum visits | en |
dc.description.abstract | Baseados nas idéias de Gaspar e Marandino, discutiremos o ensino de física por meio de Museus e Centros de Ciências, valendo-se de idéias tais como: Alfabetização Científica, Ensino Informal e Zona de Desenvolvimento Proximal. Visitamos e analisamos os museus: Museu da Energia de Rio Claro – Usina Parque do Corumbataí, Catavento Cultura e Educacional – Organização Social de Cultura, Centro de Divulgação Científica e Cultural (CDCC) e Centro de Estudos do Universo - CEU. Apontaremos elementos desses museus que beneficiam o ensino formal de física em escolas, assim como elementos positivos do ensino escolar que maximizam a experiência de visitas aos museus | pt |
dc.format.extent | 56 f. | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Física - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Museus de ciencia | pt |
dc.subject | Divulgação científica | pt |
dc.title | O ensino de Física e os museus de ciência | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | souza_cam_tcc_rcla.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000715249 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.