You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/121992
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPezzato, João Pedro [UNESP]-
dc.contributor.authorJesus, Wagner Brito de-
dc.date.accessioned2015-04-09T12:28:15Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:45:18Z-
dc.date.available2015-04-09T12:28:15Z-
dc.date.available2016-10-25T20:45:18Z-
dc.date.issued2014-01-09-
dc.identifier.citationJESUS, Wagner Brito de. Podcast e educação: um estudo de caso. 2014. 56 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2014.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/121992-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/121992-
dc.description.abstractThe debate over the usage of digital technology as a supporting tool on the learning process of children and young adults has been growing lately, with the internet's educational use being the main topic in the discussion. Internet has been the converging point for every other media format: newspapers, radio and TV. From that, new media can arise so can news ways of use for the conventional media. Podcast is one of those examples. If we consider the Podcast as a media format with great potential, will it be possible to use this technology as a tool in the current educational system? Our target is to debate the Podcast's classroom potential via case study. We hope that this work's result signals not the correct usage of such media, but guide us true the case study (with the Podcast from Portugal) e the possible applications of this media in the educational effort. Therefore, we shall point out the major educational field yet to be explored in Brazil through the employment of the language and technology of the Podcasten
dc.description.abstractO debate sobre a utilização das tecnologias digitais no auxílio do ensino de crianças e adolescentes vem crescendo nos últimos tempos, sendo a internet o meio mais debatido com relação a sua utilização educacional. A internet é o meio pelo qual outras mídias estão convergindo: jornal, rádio e televisão. A partir disso, podem surgir novas mídias ou novos usos das mídias, sendo um exemplo o Podcast. Considerando o Podcast como uma mídia de significativo potencial, será possível utilizar esta tecnologia como linguagem no ensino formal? Nosso objetivo é o de realizar um estudo de caso para discutir o potencial educativo do Podcast na escola. Espera-se, assim que esse trabalho não aponte a existência de um modelo correto de uso do Podcast, mas sim como foi a experiência do estudo de caso (com um Podcast de Portugal) e o provável potencial dessa mídia na educação. Dessa forma, apontaremos nesse trabalho o grande campo educacional a ser explorado no Brasil, utilizando-se a linguagem e a tecnologia do Podcastpt
dc.format.extent56 f.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectEducationpt
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectMídia digitalpt
dc.subjectEnsino - Meios auxiliarespt
dc.subjectTecnologia educacionalpt
dc.subjectRegistros sonoros na educaçãopt
dc.titlePodcast e educação: um estudo de casopt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.file000813052.pdf-
dc.identifier.aleph000813052-
dc.identifier.capes33004137064P2-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.