Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122202
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Horita, Vanderlei Minori [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Nunes, Everaldo Rodrigues | - |
dc.date.accessioned | 2015-04-09T12:28:28Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:45:47Z | - |
dc.date.available | 2015-04-09T12:28:28Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:45:47Z | - |
dc.date.issued | 2014-08-29 | - |
dc.identifier.citation | NUNES, Everaldo Rodrigues. A pipa tetraédrica de Graham Bell: abordagem em sala de aula como elemento motivador da aprendizagem. 2014. 79 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2014. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/122202 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122202 | - |
dc.description.abstract | The key point of this work is the mathematics in tis more pleasant way, with its charms that explain much of what students would like to see justified on their daily lives. It is also considered the relevance of the transmission of scientific knowledge, whose pleasure is usually reduced because the student needs the previous knowledge socially produced to raise oneself culturally, providing to the student with intellectual enrichment. The Graham Bell tetrahedral kite is the motivating factor to study some topics of mathematics in high school, namely geometric progressions, similar triangles and pyramids | en |
dc.description.abstract | O ponto chave deste trabalho é o aprendizado da matemática na sua forma mais prazerosa, com seus encantos que explicam muito daquilo que os alunos gostariam que fosse justificado sobre o seu cotidiano. Porém não deixará de ser analisada a importância da transmissão do conhecimento científico, cujo prazer normalmente é diminuído, pois o aluno necessita dessa bagagem do saber produzido socialmente para se elevar culturalmente, proporcionando-lhe enriquecimento intelectual. A pipa tetraédrica de Graham Bell será o elemento motivador para o estudo de alguns tópicos da matemática do ensino médio, a saber: progressões geométricas, semelhança de triângulos e pirâmides | pt |
dc.format.extent | 79 f. : il. color. | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Bell, Alexander Graham 1847- 1922 | pt |
dc.subject | Matemática - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Triangulo - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Series geometricas | pt |
dc.subject | Matemática - Metodologia | pt |
dc.subject | Mathematics Study and teaching | pt |
dc.title | A pipa tetraédrica de Graham Bell: abordagem em sala de aula como elemento motivador da aprendizagem | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | 000812383.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000812383 | - |
dc.identifier.capes | 31075010001P2 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.