Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122298
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Cavalari, Suzi Marques Spatti | - |
dc.contributor.author | Aranha, Solange | - |
dc.date.accessioned | 2015-04-27T11:55:33Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:45:59Z | - |
dc.date.available | 2015-04-27T11:55:33Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:45:59Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier | http://revistas.pucsp.br/index.php/esp/article/view/21467 | - |
dc.identifier.citation | The Especialist, v. 35, n. 2, p. 70-88, 2014. | - |
dc.identifier.issn | 0102-7077 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/122298 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122298 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this paper is to present the road taken by the Teletandem Brasil Project (Telles, 2006) and describe the modifications that have occurred in relation to the implementation of teletandem activities, which implies changes from a non-integrated modality to an integrated one (Brammerts, 1996). In order to do so, a characterization of the initial context assumed by the project is presented – non-integrated institutional teletandem - in contrast with the new environment fostered by a partnership between UNESP (Universidade Estadual Paulista) and UGA (University of Georgia). This new partnership has allowed the inclusion of teletandem into the foreign language syllabus, characterizing the institutional integrated teletandem. We also show the activities derived from this new modality. | en |
dc.description.abstract | O objetivo deste trabalho é apresentar a trajetória do projeto Teletandem Brasil (Telles, 2006) e descrever as modificações ocorridas em relação à implementação das atividades de teletandem, o que implica em mudanças de uma modalidade nãointegrada à uma integrada (BRAMMERTS, 1996). Para tanto, fazemos uma apresentação das características do contexto inicial previsto pelo projeto – teletandem institucional não-integrado - em contraste com as novas condições promovidas por uma parceria institucional entre a UNESP São José do Rio Preto e a UGA (Universidade da Georgia). Essa nova parceria propiciou a inclusão da prática de teletandem às disciplinas de língua estrangeira, caracterizando o teletandem institucional-integrado. Evidenciamos, ainda, as atividades que são oriundas da nova modalidade. | pt |
dc.format.extent | 70-88 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | teletandem institucional integrado | pt |
dc.subject | ensino e aprendizagem de línguas | pt |
dc.subject | interações online | pt |
dc.subject | institutional integrated teletandem | en |
dc.subject | language teaching and learning | en |
dc.subject | online interactions | en |
dc.title | A trajetória do projeto Teletandem Brasil: da modalidade institucional não-integrada à institucional integrada | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristovào Colombo -2265, Maceno, CEP 15054-000, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristovào Colombo -2265, Maceno, CEP 15054-000, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN0102-7077-2014-35-02-70-88.pdf | - |
dc.relation.ispartof | The Especialist | - |
dc.identifier.lattes | 1854893559111194 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.