Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122335
- Title:
- Funções interacionais na sala de aula: da subordinação adverbial à subordinação discursiva
- Interactional functions in the classroom: from adverbial subordination to discourse subordination
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1413-053X
- Taking into account the treatment offered to adverbial subordination in teaching and learning Portuguese, this article presents contributions from Functional Discourse Grammar concerning clausal (in)dependency and the acceptance of Discourse Subordination in the systematization of adverbial relation in teaching contexts.
- Levando em conta o tratamento dado à subordinação adverbial no ensino e aprendizagem de língua portuguesa, este artigo apresenta contribuições advindas da Gramática Discursivo-Funcional acerca da (in)dependência entre orações, propondo o enquadramento da Subordinação Discursiva dentro da sistematização das relações adverbiais em contexto escolar.
- 2014
- Cadernos de Letras da UFF, n. 49, p. 275-292, 2014.
- 275-292
- Subordinação Adverbial
- Subordinação Discursiva
- Gramática Discursivo-Funcional
- Adverbial Subordination
- Discourse Subordination
- Functional Discourse Grammar
- http://www.cadernosdeletras.uff.br/
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/122335
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.