You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122335
Title: 
Funções interacionais na sala de aula: da subordinação adverbial à subordinação discursiva
Other Titles: 
Interactional functions in the classroom: from adverbial subordination to discourse subordination
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1413-053X
Abstract: 
  • Taking into account the treatment offered to adverbial subordination in teaching and learning Portuguese, this article presents contributions from Functional Discourse Grammar concerning clausal (in)dependency and the acceptance of Discourse Subordination in the systematization of adverbial relation in teaching contexts.
  • Levando em conta o tratamento dado à subordinação adverbial no ensino e aprendizagem de língua portuguesa, este artigo apresenta contribuições advindas da Gramática Discursivo-Funcional acerca da (in)dependência entre orações, propondo o enquadramento da Subordinação Discursiva dentro da sistematização das relações adverbiais em contexto escolar.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Cadernos de Letras da UFF, n. 49, p. 275-292, 2014.
Time Duration: 
275-292
Keywords: 
  • Subordinação Adverbial
  • Subordinação Discursiva
  • Gramática Discursivo-Funcional
  • Adverbial Subordination
  • Discourse Subordination
  • Functional Discourse Grammar
Source: 
http://www.cadernosdeletras.uff.br/
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/122335
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.