Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122335
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Stassi-Se, Joceli Catarina | - |
dc.contributor.author | Pezatti, Erotilde Goreti | - |
dc.date.accessioned | 2015-04-27T11:55:37Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:46:05Z | - |
dc.date.available | 2015-04-27T11:55:37Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:46:05Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier | http://www.cadernosdeletras.uff.br/ | - |
dc.identifier.citation | Cadernos de Letras da UFF, n. 49, p. 275-292, 2014. | - |
dc.identifier.issn | 1413-053X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/122335 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122335 | - |
dc.description.abstract | Taking into account the treatment offered to adverbial subordination in teaching and learning Portuguese, this article presents contributions from Functional Discourse Grammar concerning clausal (in)dependency and the acceptance of Discourse Subordination in the systematization of adverbial relation in teaching contexts. | en |
dc.description.abstract | Levando em conta o tratamento dado à subordinação adverbial no ensino e aprendizagem de língua portuguesa, este artigo apresenta contribuições advindas da Gramática Discursivo-Funcional acerca da (in)dependência entre orações, propondo o enquadramento da Subordinação Discursiva dentro da sistematização das relações adverbiais em contexto escolar. | pt |
dc.format.extent | 275-292 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Subordinação Adverbial | pt |
dc.subject | Subordinação Discursiva | pt |
dc.subject | Gramática Discursivo-Funcional | pt |
dc.subject | Adverbial Subordination | en |
dc.subject | Discourse Subordination | en |
dc.subject | Functional Discourse Grammar | en |
dc.title | Funções interacionais na sala de aula: da subordinação adverbial à subordinação discursiva | pt |
dc.title.alternative | Interactional functions in the classroom: from adverbial subordination to discourse subordination | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2660, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2660, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1413-053X-2014-49-275-292.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Cadernos de Letras da UFF | - |
dc.identifier.lattes | 1169636505222013 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.