You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPaiva, Paula Tavares Pinto-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:38Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:07Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:38Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:07Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v42-1_sumario.php-
dc.identifier.citationEstudos Linguísticos, v. 42, n. 1, p. 312-322, 2013.-
dc.identifier.issn1413-0939-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122351-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122351-
dc.description.abstractThis paper presents and discusses initiatives taken in a public university in the state of São Paulo in order to collect and organize a corpus composed of argumentative texts to be part of Br-ICLE – a subcorpus of ICLE1 – which is composed of texts produced by Brazilian students enrolled in the courses of Arts and Languages and Translation. The discussion is based on a three-year project in which we could observe underuse and overuse features in the texts produced by Brazilian undergraduate students.en
dc.description.abstractO objetivo deste trabalho é apresentar e discutir as iniciativas tomadas em uma universidade pública do estado de São Paulo com o intuito de coletar e organizar um corpus de textos argumentativos que ajudará a compor o Br-ICLE – o subcorpus do ICLE, composto por textos em língua inglesa produzidos por alunos brasileiros dos cursos de Licenciatura em Letras e Bacharelado em Letras com Habilitação em Tradução. A discussão tomará como base o desenvolvimento do projeto durante três anos de ocorrência, no qual puderam-se observar características de subuso e sobreuso nos textos dos alunos brasileiros.pt
dc.format.extent312-322-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectLinguística de corpuspt
dc.subjectcorpora de aprendizespt
dc.subjectCaracterísticas de subuso e sobreuso da língua inglesapt
dc.subjectcorpus linguisticsen
dc.subjectlearner corpusen
dc.subjectunderuse and overuse features of Englishen
dc.titleInstrumentos e atividades realizadas para a coleta de um corpus de aprendizes em língua inglesa para integrar o Br-ICLE (The Brazilian Portuguese Sub-corpus of ICLE)pt
dc.title.alternativeTools and activities used in data collection for a corpus composed of texts written by students of English language to be added to Br-ICLE (Brazilian Portuguese Sub-Corpus of ICLEen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265 Bairro: Jardim Nazareth/ Departamento de Letras Modernas, Campus Universitário, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265 Bairro: Jardim Nazareth/ Departamento de Letras Modernas, Campus Universitário, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1413-0939-2013-42-01-312-322.pdf-
dc.relation.ispartofEstudos Linguísticos-
dc.identifier.lattes7221576079447966-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.