You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAbrahão, Maria Helena Vieira-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:41Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:10Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:41Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:10Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/12736-
dc.identifier.citationSignum. Estudos de Linguagem, v. 15, n. 2, p. 457-480, 2012.-
dc.identifier.issn1516-3083-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122377-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122377-
dc.description.abstractWith the development of cognition studies and the awareness that teachers’ previous experiences, knowledge acquired in language teacher education programs and classroom experiences in different contexts shape the ways teachers think and construct their teaching practices, teacher education programs start to understand, from a sociocultural perspective, teachers’ learning as a dialogic process of knowledge co-construction, which is situated and emerges from practices and sociocultural contexts. Considering the relevance of this new perception, this article aims at presenting such theoretical perspective as well as its contributions to language teacher education research and teaching.en
dc.description.abstractCom o desenvolvimento de estudos sobre cognição e o reconhecimento de que as experiências prévias dos professores, o conhecimento adquirido em cursos de formação e as experiências de sala de aula em diferentes contextos moldam as maneiras como os docentes pensam e constroem suas práticas, os programas de formação de professores passam a ver, de uma perspectiva sociocultural, a aprendizagem docente como um processo dialógico de coconstrução de conhecimentos que é situado e emerge da participação em práticas e contextos socioculturais. Considerando a relevância desse novo olhar, este artigo tem por objetivo apresentar tal perspectiva teórica, bem como suas contribuições para a pesquisa e o ensino na área de formação de professores de línguas.pt
dc.format.extent457-480-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectFormação de professores de línguaspt
dc.subjectPerspectiva socioculturalpt
dc.subjectAprendizagem docentept
dc.subjectLanguage teacher educationen
dc.subjectSociocultural perspectiveen
dc.subjectTeacher learningen
dc.titleA formação do Professor de Línguas de uma Perspectiva Socioculturalpt
dc.title.alternativeLanguage teacher education from a sociocultural perspectiveen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265, Jardim Mazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265, Jardim Mazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5433/2237-4876.2012v15n2p457-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1516-3083-2012-15-02-457-480.pdf-
dc.relation.ispartofSignum. Estudos de Linguagem-
dc.identifier.lattes8417792775638251-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.