You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGadanidis, George-
dc.contributor.authorSilva, Ricardo Scucuglia Rodrigues da-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:42Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:12Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:42Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:12Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta/article/view/2-
dc.identifier.citationActa Scientiae, v. 12, n. 1, p. 8-23, 2010.-
dc.identifier.issn1517-4492-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122389-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122389-
dc.description.abstractResearch on students’ (and teachers’) images of mathematics and mathematicians reveals a number of stereotypical images, most of which are negative. In this paper we present an overview of some these images and stereotypes and consider the questions: (1) how might the image of mathematics and mathematicians be a problem in mathematics education, and (2) what can be done to remedy the situation? Also, we consider an outreach project called Windows into Elementary Mathematics. In this project mathematicians are interviewed about their perspectives on elementary mathematics topics and their interviews are videotaped and are posted online, along with supporting images and interactive content. In this context we consider the questions: (3) what is the Windows project about, and (4) how might it offer an alternate (and perhaps better) image of mathematics and mathematicians? Lastly, we share an example where activities from the project were used in a math-for-teachers course.en
dc.description.abstractPesquisas sobre as imagens de estudantes e professores sobre matemática e sobre matemáticosrevelam uma série de imagens estereotipadas, das quais muitas são negativas. Neste artigo, apresentamosuma visão geral de algumas dessas imagens e estereótipos e consideramos as seguintes questões: (1)Como a imagem da matemática e dos matemáticos pode ser um problema em educação matemática,e (2) o que pode ser feito para melhorar a situação? Além disso, consideramos um projeto de extensãochamado de “Janelas para Matemática Elementar”. Neste projeto, matemáticos são entrevistados sobresuas perspectivas sobre tópicos de matemática elementar e suas entrevistas são fi lmadas e publicadason-line, junto com fi guras de apoio e conteúdos interativos. Neste contexto, consideramos as seguintesperguntas: (3) sobre o que se trata o projeto “Janelas”, e (4) como ele poderia oferecer uma alternativa(talvez melhor) sobre a imagem da matemática e de matemáticos? Finalmente, compartilhamos umexemplo, o qual as atividades do projeto foram usadas em um curso de matemática-para-professores.pt
dc.format.extent8-23-
dc.language.isoeng-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMathematics Educationen
dc.subjectImage of Mathematiciansen
dc.subjectElementary Mathematicsen
dc.subjectVirtual Learning Objectsen
dc.titleWindows into Elementary Mathematics:Alternate public images of mathematics and mathematiciansen
dc.title.alternativeJanelas para Matemática Elementar: imagens públicas alternativas de matemática e matemáticospt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265, Jardim Nazareth, CEP 13506700, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265, Jardim Nazareth, CEP 13506700, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1517-4492-2010-12-01-08-23.pdf-
dc.relation.ispartofActa Scientiae-
dc.identifier.lattes4914070355040398-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.