You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122424
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPaludeto, Melina Casari-
dc.contributor.authorTorres, Julio Cesar-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:44Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:16Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:44Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 30, n. 2, p. 435-451, 2014.-
dc.identifier.issn1678-166X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122424-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122424-
dc.description.abstractIt was investigated how the conceptions of PT for the educational area defended in national meetings of the party have configured as policies in the City Hall of São Paulo during 1989-1992. It was made an analysis of official documents and measures adopted by the Municipal Education Secretariat. Then, it could be concluded that the priorities of implementation of the PT proposal entitled popular public school were based on four categories: Democratization of Management; New Quality of Teaching; Movement of Adult and Youth Literacy (MOVA) and Democratization Access.en
dc.description.abstractInvestigou-se como as concepções do PT para a área educacional defendidas nos Encontros Nacionais do Partido configuraram-se enquanto políticas na Prefeitura Municipal de São Paulo no período 1989-1992. Foram analisados documentos e medidas adotadas pela Secretaria Municipal de Educação. Concluiu-se que as prioridades da implementação da proposta do PT intitulada escola pública popular foram sintetizadas em quatro eixos centrais: Democratização da Gestão; Nova Qualidade de Ensino; Movimento de Alfabetização de Jovens e Adultos (MOVA) e Democratização do Acesso.pt
dc.description.abstractSe investigó como las concepciones del PT para la área educacional defendidas en los Encuentros Nacionales del Partido se configuraron como políticas en el Ayuntamiento de São Paulo en el período 1989-1992. Fueron analizados documentos y medidas adoptadas por la Secretaría Municipal de Educación. Se concluyó que las prioridades de la aplicación de la propuesta del PT titulada escuela pública popular han sido sintetizadas en cuatro ejes centrales: Democratización de la Gestión; Nueva Calidad de Enseñanza; Movimiento de Alfabetización de Jóvenes y Adultos (MOVA) y Democratización del Acceso.es
dc.format.extent435-451-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPartido dos Trabalhadorespt
dc.subjectpolítica educacionalpt
dc.subjectprefeitura municipal de São Paulopt
dc.subjectWorker´s Partyen
dc.subjecteducational policyen
dc.subjectmunicipal government of São Pauloen
dc.titleA política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalizaçãopt
dc.title.alternativeLa política educacional del PT en el Ayuntamiento de São Paulo (1989-1992): formulación y institucionalizaciónes
dc.title.alternativeThe educational policy of PT in São Paulo City Hall (1989-1992): formulation and institutionalizationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2665 - Depto de Educação - sala 19, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1678-166X-2014-30-02-435-451.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Política e Administração da Educação-
dc.identifier.lattes7328873141659824-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.