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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122495
Title: 
Diga-me quem tu és: o léxico-marketing na publicidade e o comportamento de gêneros sociais
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1980-5799
Abstract: 
  • It is unanimous among lexicologists that lexical units present deep marks in the representativeness of cultural and behavioral issues. Thus, some scholars have been proposing methodologies in order to enable the verification, scientifically, of mechanisms to systematize the lexicon within a specific time/space. In this way, it would be possible to promote discussions about its relations with social matters. These lexical contents can be analyzed, for instance, in the publicity having in mind its power of extending the desires of its receiver/customer to the acquisition of products/services since it is a media outlet that provide aids, by means of verbal texts produced by advertising editors, in order to deal with issues of our society, as those related to female and male genders. From all of this, the present article aims at organizing lexical items in market segments, here referred to lexicon-marketing, so as to make possible observation of social behaviors in the universes of both women and men.
  • É unânime entre os lexicólogos que as unidades lexicais apresentam marcas profundas na representatividade da cultura e comportamento humanos. Dessa forma, alguns estudiosos vêm sugerindo metodologias capazes de poder verificar, com rigor científico, mecanismos para sistematizar o léxico dentro de um tempo/espaço e, assim, promover discussões sobre sua relação com o social. Esses conteúdos léxicos podem ser analisados, por exemplo, na publicidade, tendo em vista seu poder de expandir os desejos de seu receptor/cliente para a aquisição de produtos/serviços, já que é um veículo de comunicação que pode oferecer subsídios, por meio dos textos verbais produzidos pelos redatores publicitários, com o intuito de tratar de questões presentes em nossa sociedade, como aquelas relativas aos gêneros feminino e masculino. A partir disso, o presente artigo se propõe a organizar itens lexicais em segmentos de mercado, aqui denominados de léxico-marketing, com o fim de possibilitar a observação de comportamentos sociais do universo do homem e da mulher.
Issue Date: 
2011
Citation: 
Domínios de Lingu@Gem, v. 5, n. 2, p. 30-42, 2011.
Time Duration: 
30-42
Keywords: 
  • Léxico
  • Publicidade
  • Comportamento Social
  • Relação de Gêneros
  • Lexicon
  • Publicity
  • Social Behavior
  • Gender Relationship
Source: 
http://www.seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/122495
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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