You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122511
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVillela, Fabio Fernandes-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:49Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:28Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:49Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:28Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/issue/view/560/showToc-
dc.identifier.citationEducere et Educare, v. 8, n. 15, p. 119-132, 2013.-
dc.identifier.issn1981-4712-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122511-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122511-
dc.description.abstractThis paper aims to present the representations of the working world of high school students, the State School Prof. Dr. João Deoclécio da Silva Ramos, Distrito de Talhado, São José do Rio Preto (SP), through the use of virtual media, specifically the Blog de Aula – Mutirão de Sociologia (www.mutiraodesociologia.com.br). Understanding the representations of the world work enables students to think of a profession which identify themselves, and stimulate reflection as future professionals. The virtual media, especially blogs, allow students to express their ways of living and thinking the world of work. In the context of the city of Rio Preto, is especially relevant these representations of the world’s rural work, so this project is to collaborate in the development of research concerned with the description and understanding of processes that involve relationships between work, education and rural.en
dc.description.abstractEste texto tem por objetivo apresentar as representações do mundo do trabalho dos alunos do Ensino Médio, da Escola Estadual Prof. Dr. João Deoclécio da Silva Ramos, Distrito de Talhado, São José do Rio Preto (SP), através do uso de mídias virtuais, especificamente o Blog de Aula - Mutirão de Sociologia (www.mutiraodesociologia.com.br). Compreender as representações de mundo trabalho possibilita aos alunos pensar em uma profissão a qual se identifiquem, além de estimular a reflexão enquanto futuros profissionais. As mídias virtuais, especialmente os blogs, possibilitam aos alunos expressar seus modos de viver e pensar o mundo do trabalho. No contexto da cidade de Rio Preto, é especialmente relevante aquelas representações do mundo do trabalho rural, de modo que este projeto vem a colaborar na elaboração de pesquisas interessadas na descrição e compreensão de processos que envolvem relações entre trabalho, educação e mundo rural. PALAVRAS-CHAVE: Mundo do Trabalho; Sociologia da Educação; Educação do Campo; Novas Tecnologias; Mídias Virtuais.pt
dc.format.extent119-132-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducação do Campopt
dc.subjectRepresentações Sociaispt
dc.subjectMundo do Trabalhopt
dc.subjectmídias sociaispt
dc.subjectSociologia da Educaçãopt
dc.subjectWorld of Worken
dc.subjectSociology of Educationen
dc.subjectRural Educationen
dc.subjectNew Technologiesen
dc.subjectVirtual Mediaen
dc.titleEstudo das representações do mundo do trabalho de alunos do meio rural através do uso de mídias virtuaispt
dc.title.alternativeStudy of representations of the world of work of students in rural areas through the use of virtual mediaen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristovão Colombo, 2265, Ala 4, Sala 3, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristovão Colombo, 2265, Ala 4, Sala 3, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1981-4712-2013-08-15-119-132.pdf-
dc.relation.ispartofEducere et Educare-
dc.identifier.lattes8824200306813696-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.