You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKlein, Ana Maria-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:54Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:43Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:54Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:43Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.seer.ufu.br/index.php/braziliangeojournal/article/view/23475-
dc.identifier.citationBrazilian Geographical Journal: geosciences and humanities research medium, v. 4, n. 2 S, p. 288-298, 2013.-
dc.identifier.issn2179-2321-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122625-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122625-
dc.description.abstractRecent national education policy documents have emphasized the importance of methodologies and problem-centered learning processes. The purpose of this article is to promote reflection on the problem-based learning (PBL) understood as a methodology that favors learning processes and the active role of students. PBL emerged in undergraduate medical and has been gaining ground not only in higher education but also in basic education. This conception of teaching-learning breaks with the traditional relationship teacher-student- knowledge, introducing new dynamics of relationships between subjects and those with knowledge. From this perspective the educational performance turns and brings new challenges to the teacher.en
dc.description.abstractOs recentes documentos orientadores da educação nacional vêm enfatizando a importância de metodologias problematizadoras e centradas em processos de aprendizagem. O objetivo do presente artigo é promover a reflexão sobre a aprendizagem baseada em problemas (ABP) compreendida como uma metodologia que privilegia os processos de aprendizagem e o papel ativo dos estudantes. A ABP surgiu em cursos de graduação da área médica e vem ganhando espaço não apenas no ensino superior, como também na educação básica. Esta concepção de ensino-aprendizagem rompe com a tradicional relação professor-aluno-conhecimento, introduzindo novas dinâmicas de relacionamento entre os sujeitos e destes com o conhecimento. Sob esta perspectiva a atuação docente transforma-se e traz novos desafios ao professor.pt
dc.format.extent288-298-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectAprendizagem baseada em problemaspt
dc.subjectDiretrizes nacionaispt
dc.subjectAtuação docentept
dc.subjectProblem-based learningen
dc.subjectNational guidelinesen
dc.subjectTeaching performanceen
dc.titleO uso da aprendizagem baseada em problemas e a atuação docentept
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, R. Cristovão Colombo, 2265, Jd. Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, R. Cristovão Colombo, 2265, Jd. Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2179-2321-2013-04-02-288-298.pdf-
dc.relation.ispartofBrazilian Geographical Journal: geosciences and humanities research medium-
dc.identifier.lattes0777944599592711-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.