You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorConsolo, Douglas Altamiro-
dc.contributor.authorPorto, Cristina Francisca de Carvalho-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:55Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:44Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:55Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:44Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/5554-
dc.identifier.citationRevista Horizontes de Linguística Aplicada, v. 10, n. 2, p. 65-86, 2011.-
dc.identifier.issn2237-0951-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122635-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122635-
dc.description.abstractIn this article we discuss competences demanded from the foreign language teacher for him or her to perform in the teaching-learning process efficiently. Our reflections are based mainly on Paulo Freire (2001), Philippe Perrenoud (2000), Edgar Morin (2003), Maurice Tardif (2002) and Almeida Filho (1999), providing, in this way, a reflective dialogue among studies that focus on teachers’ competences. The main objective is a better understanding of the necessary knowledge about teaching practices so that foreign language teachers’ actions can meet the needs of education at present. We expect to highlight important issues in the development of the aforementioned competences, and suggest that their development can contribute for better language teaching.en
dc.description.abstractNeste artigo objetiva-se refletir sobre as competências necessárias ao professor de língua estrangeira para que este atue eficazmente no processo de ensino-aprendizagem. Para fundamentar esta discussão tomam-se como base teórica as obras de Paulo Freire (2001), Philippe Perrenoud (2000), Edgar Morin (2003), Maurice Tardif (2002) e Almeida Filho (1999), além de outros estudos acerca do tema, realizando assim uma discussão entre diferentes textos que abordam esta mesma problemática. O principal objetivo é compreender um pouco mais sobre os saberes docentes necessários a uma boa atuação do professor de línguas estrangeiras na atualidade. Esperamos, com tais reflexões, salientar a importância das competências docentes para o processo de ensino-aprendizagem de língua estrangeira e, consequentemente, para uma prática docente mais qualificada.pt
dc.format.extent65-86-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectcompetências do professorpt
dc.subjectensino/aprendizagem de línguaspt
dc.subjectformação continuadapt
dc.subjectformação de professorespt
dc.subjectlíngua estrangeirapt
dc.subjectlíngua francesapt
dc.subjectcompetencesen
dc.subjectteacher developmenten
dc.subjectforeign languageen
dc.subjectteachingen
dc.subjectpracticeen
dc.titleCompetências do professor no processo de ensino-aprendizagem de língua estrangeirapt
dc.title.alternativeTeachers' competences in the process of foreign language learning and teachingen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265 - LEM - Sala 26, Jardim Nazaré, CEP 15054000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265 - LEM - Sala 26, Jardim Nazaré, CEP 15054000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2237-0951-2011-10-02-65-86.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Horizontes de Linguística Aplicada-
dc.identifier.lattes6026282743250472-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.