You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVeloso, Fernanda Silva-
dc.contributor.authorConsolo, Douglas Altamiro-
dc.date.accessioned2015-04-27T11:55:55Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:46:44Z-
dc.date.available2015-04-27T11:55:55Z-
dc.date.available2016-10-25T20:46:44Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/9030-
dc.identifier.citationRevista Horizontes de Linguistica Aplicada, v. 12, n. 1, p. 71-93, 2013.-
dc.identifier.issn2237-0951-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/122637-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122637-
dc.description.abstractIn this article we present and discuss a number of beliefs about listening comprehension among students who were in their last year of a teachers’ certification Letters course in Italian and Portuguese. The data were collected by means of questionnaires answered by all the participating students, logs and interviews conducted with five of the participating students, classroom observation, lessons recorded on audio and video, and diaries. The study is supported by a rationale on beliefs and on definitions of listening comprehension as a skill. The analysis indicate that a number of students showed lack of motivation and low expectations about developing oral comprehension skills due to several drawbacks in foreign language learning during their teacher education course. However, other beliefs that emerged from the data, such as the importance of visual aids to help understanding an oral text, seem to have a positive effect towards a satisfactory proficiency level in oral comprehension.en
dc.description.abstractNeste artigo objetivamos apresentar e discutir algumas das crenças no tocante à compreensão oral de alunos concluintes de um curso de Licenciatura em Letras com habilitação em Português e Italiano. Os dados foram coletados por meio de questionários aplicados a todos os alunos, logs e entrevistas realizadas por cinco alunos participantes diretos da pesquisa, observação de aulas, gravações audiovisuais e diários. Para fundamentar a discussão, tomamos como base obras de autores que discutiram o conceito de crenças e a definição da habilidade de compreensão oral. A análise dos dados sugere que parte dos alunos concluintes se mostrou desmotivada e apresentou baixas expectativas no que se refere à competência na compreensão oral devido a diversos obstáculos que encontraram ao longo de sua formação. No entanto, crenças emergentes dos dados, como a importância do insumo visual para a compreensão do texto oral, refletem-se positivamente para o alcance de uma proficiência satisfatória em compreensão oral.pt
dc.format.extent71-93-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCrençaspt
dc.subjectCompreensão oralpt
dc.subjectLíngua italianapt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectBeliefsen
dc.subjectListening comprehensionen
dc.subjectItalianen
dc.subjectTeacher Educationen
dc.titleCrenças sobre compreensão oral em língua estrangeira de alunos concluintes de um curso de Licenciatura em Letraspt
dc.title.alternativeBeliefs about listening comprehension in foreign language learning of students graduating from a Letters courseen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265 - LEM - Sala 26, Jardim Nazaré, CEP 15054000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2265 - LEM - Sala 26, Jardim Nazaré, CEP 15054000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2237-0951-2013-12-01-71-93.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Horizontes de Linguistica Aplicada-
dc.identifier.lattes6026282743250472-
dc.identifier.lattes6749345243234671-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.