Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122641
- Title:
- Formação Reflexiva do Professor em Contextos Virtuais: A Experiência do Projeto Teletandem Brasil
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2237-759X
- This article chiefly aims at discussing issues concerning reflective teacher education for and in virtual environments for language learning. Given the need for research on reflective practice in new virtual environments, we present the experience of pedagogical supervision through mediation in the virtual context for collaborative learning in teletandem. Some research results in this context, such as in Salomão (2008), Kfouri-Kaneoya (2008), Cândido (2010) and Silva (2010), show how favorable and conducive to the development of reflective pre-service teacher education it seems to be, as it emphasizes the co-construction of knowledge in a dynamic relationship between theory and practice.
- Este artigo tem como principal objetivo discutir questões referentes à formação reflexiva do professor para e em contextos virtuais de ensino e aprendizagem de línguas. Diante da necessidade de se pesquisar sobre a formação reflexiva em novos contextos virtuais, apresentamos a experiência de supervisão pedagógica na mediação no contexto virtual de aprendizagem colaborativa em teletandem. Alguns resultados de pesquisas nesse contexto, como Salomão (2008), Kfouri-Kaneoya (2008), Cândido (2010) e Silva (2010), mostram o quão favorável e propício ele parece ser para o desenvolvimento da formação reflexiva pré-serviço, de maneira a enfatizar a co-construção de conhecimento a partir de uma relação dinâmica entre prática e teoria.
- 2013
- Revista Intercâmbio, v. 27, p. 1-23, 2013.
- 1-23
- formação de professores
- reflexão
- teletandem
- mediação
- teacher education
- reflection
- teletandem
- mediation
- http://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/17688
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/122641
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.