You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124064
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSilva, Erminia [UNESP]-
dc.contributor.authorLopes, Daniel de Carvalho-
dc.date.accessioned2015-06-17T19:34:43Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:49:52Z-
dc.date.available2015-06-17T19:34:43Z-
dc.date.available2016-10-25T20:49:52Z-
dc.date.issued2015-04-06-
dc.identifier.citationLOPES, Daniel de Carvalho. A contemporaneidade da produção do Circo Chiarini no Brasil de 1869-1872. 2015. 168 p. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Artes, 2015.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124064-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124064-
dc.description.abstractThis research has the purpose to present the trajectory of Chiarini Circus (1856 - 1897) in his first Brazilian season, 1869-1872, and analyze how the production of the circus language in the period established the various dialogues, relations, mergers and exchanges with the society, that is, how much was contemporary to this historic moment both a temporal perspective as a relational. Accordingly, by crossing a variety of sources, especially bibliographical and news, it was possible understand the dimension of artistic construction complex, business, advertising and architectural headed by circuses in the second half of the 19 th century, and how much the circus was the protagonist what was happening in terms artistic, technological, cultural and political of nineteenth-century Brazilen
dc.description.abstractEsta pesquisa tem como proposta apresentar a trajetória do Circo Chiarini (1856 - 1897) em sua primeira temporada brasileira, de 1869 a 1872, e analisar o quanto a produção da linguagem circense no período estabeleceu os mais variados diálogos, relações, incorporações e trocas com a sociedade, ou seja, o quanto foi contemporânea a esse momento histórico tanto numa perspectiva temporal quanto relacional. Nesse sentido, por meio do cruzamento de variadas fontes, principalmente bibliográficas e jornalísticas, foi possível perceber a dimensão da complexa construção artística, empresarial, publicitária e arquitetônica encabeçada pelos circos na segunda metade do século XIX, e o quanto a arte circense foi protagonista do que estava acontecendo em termos artísticos, tecnológicos, culturais e políticos do Brasil oitocentistapt
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent168 p.: il.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectCirco Chiarinipt
dc.subjectCirco - Séc. XIXpt
dc.subjectCirco - Históriapt
dc.subjectArtistas circensespt
dc.subjectCircuspt
dc.subjectBrasilpt
dc.titleA contemporaneidade da produção do Circo Chiarini no Brasil de 1869-1872pt
dc.title.alternativeThe contemporaneity of production Chiarini Circus in Brazil 1869 to 1972en
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.filehttp://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/12-06-2015/000836467.pdf-
dc.identifier.aleph000836467-
dc.identifier.capes33004013063P4-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.