You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRossi, C. R.-
dc.contributor.authorHeredero, Eladio Sebastian-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:08Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:50:59Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:08Z-
dc.date.available2016-10-25T20:50:59Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/3489-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 5, n1, p. ---, 2010.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124563-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124563-
dc.description.abstractThis paper aims to discuss and reflect the trajectory of inclusive education in Brazil, for such it is important to bring as she is becoming. The notion of inclusion is directly related to the right to equal that from the eighteenth century marks the social constructions and political ideas and social relations stuck on democracy and / or equality in the world, as well as in Brazil. But what is presented in the practice of social relations today is as an equal and non-homogeneity and recognition of identities, cultures and specific needs of each. Inclusion and integration are being discussed all over the country, but it's still a fact that deserves more involvement by all actors of society. She was raised primarily in the form of laws, decrees, documents, and now gaining ground in academic research showing the differences between the two terms, and finally is reaching the school, although it is still insufficient participation, with regard to transformation of the trader concerned with working in a school for all, along the lines of an egalitarian society with respect for diversity. To this end this paper argues the importance of continuing education in all areas of knowledge for the implementation of public policies actually everyone regardless of their differences.en
dc.description.abstractEste texto pretende problematizar e refletir a trajetória da educação inclusiva no Brasil, para tal, é importante trazer como ela vem se constituindo. A noção de inclusão está diretamente relacionada ao direito à igualdade que, desde o século XVIII, marca as construções sociais e um ideário político e social fincado nas relações de democracia e/ou de igualdade em todo o mundo, assim como no Brasil. Mas, o que se apresenta na prática das relações sociais de hoje é uma igualdade como homogeneização e como não reconhecimento de identidades, culturas ou necessidades específicas de cada um. A inclusão e a integração vêm sendo discutidas em todo o país, mais ainda é um fato que merece mais implicação por parte de todos os atores da sociedade. Ela foi erguida primeiramente em forma de leis, decretos, documentos, e hoje vem ganhando espaço nas discussões acadêmicas mostrando as diferenças entre os dois termos, e por fim está atingindo a instituição escolar, embora ainda seja insuficiente a participação desta, no que tange à transformação do profissional preocupado em trabalhar em uma escola para todos, nos moldes de uma sociedade igualitária com respeito à diversidade. Para tal este texto argumenta a importância da formação continuada em todas as áreas do conhecimento, para a implantação de políticas públicas voltadas realmente a todos independente de suas diferenças.pt
dc.format.extent1-13-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectInclusionen
dc.subjectPublic policyen
dc.subjectEducationen
dc.subjectTeacher trainingen
dc.subjectInclusãopt
dc.subjectPolíticas públicaspt
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.titleCaminhos da inclusão percorridos pelo Brasilpt
dc.title.alternativeInclusion, public policy and education in Brazilen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidad de Alcalá (UAH)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Rio Claro –SP – Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Rio Claro –SP – Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes8492935603214109-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.