You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124634
Title: 
A gamificação do processo educativo
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2179-1465
Abstract: 
  • With the development and popularization of gaming through the use of mobile devices, there are more and more young people involved in the world of games. At the same time, that this revolution happening in the world of new generations, the school seeks opportunities to integrate new tools that can benefit the learning process and keep up with the relentless social change. In this context, there are various tools and media that can be used for this approach. Gamification can foster learning content in a fun and relaxed way.
  • Com a evolução e a popularização dos games por meio do uso de dispositivos móveis, encontramos cada dia mais, jovens envolvidos no universo dos jogos. Ao mesmo tempo, em que essa revolução acontece no mundo das novas gerações, a escola busca possibilidades para integrar novas ferramentas que possam beneficiar o processo de aprendizagem e ainda acompanhar as incessantes mudanças sociais. Nesse contexto, encontramos várias ferramentas e mídias que podem ser utilizadas para essa aproximação. A gamificação pode favorecer a aprendizagem de conteúdos de maneira divertida e descontraída.
Issue Date: 
2014
Citation: 
REVISTA GEMInIS, v. 5, n. 2, p. 160-176, 2014.
Time Duration: 
160-176
Keywords: 
  • Education
  • Games
  • Gamification
  • Educational processes
  • Educação
  • Games
  • Gamificação
  • Processos educativos
Source: 
http://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/210
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124634
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.