You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124684
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCarbello, Sandra Regina Cassol-
dc.contributor.authorRibeiro, Ricardo-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:28Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:16Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:28Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ImagensEduc/article/view/23099-
dc.identifier.citationImagens da Educação, v. 4, n. 2, p. 68-77, 2014.-
dc.identifier.issn2179-8427-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124684-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124684-
dc.description.abstractAnísio Teixeira: notes on democratization and quality of education. The work of Anísio Teixeira is the support of this study in a discussion of the democratization process in Brazilian education. We raised elements to contrast the idea of access democratization as a trigger to the process of decrease in quality of the public education offered in the country. The discussion initially presented the journey of this renowned Brazilian educator. Subsequently, we presented data on the early 20th century public education, period when he leads important positions in public education. We conclude the study by presenting the “School-park” proposed as he idealized the organization of elementary school.en
dc.description.abstractEste texto retoma a obra de Anísio Teixeira para discutir o processo de democratização da educação brasileira. Buscamos elementos para contrapor a ideia de que a democratização do acesso desencadeou o processo de diminuição da qualidade da educação pública ofertada no país. Para esta discussão, inicialmente apresentamos a trajetória deste renomado educador brasileiro. Na sequência, apresentamos os dados sobre a educação pública do início do século XX, período em que ele assume cargos importantes na educação pública. Finalizamos o texto apresentando a Escola-Parque, proposta, por ele idealizada, para organizar o ensino elementar.pt
dc.format.extent68-77-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPublic educationen
dc.subjectQuality of educationen
dc.subjectDemocratizationen
dc.subjectEducação públicapt
dc.subjectQualidade de ensinopt
dc.subjectDemocratizaçãopt
dc.titleAnísio Teixeira: apontamentos sobre democratização e qualidade do ensinopt
dc.title.alternativeAnísio Teixeira: notes on democratization and quality of educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual de Maringá (UEM)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, CAIXA POSTAL 174, Campus Vile, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.4025/imagenseduc.v4i2.23099-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2179-8427-2014-04-02-68-77.pdf-
dc.relation.ispartofImagens da Educação-
dc.identifier.lattes6234085019413949-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.