You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124691
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDias, Robinson Alves-
dc.contributor.authorReina, Fábio Tadeu-
dc.contributor.authorRomanatto, Maria José-
dc.contributor.authorBedin, Regina Celia-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:29Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:16Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:29Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:16Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6595-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 8, n. 3, p. 729-5587, 2013.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124691-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124691-
dc.description.abstractThere are several possibilities to understand the importance of school education, so this literature review article is to show through the sociological theory of Pierre Bourdieu that the school is not defined as a social concept of equalization, but a collaboration for the reproduction of structural society. And to be consistent with this action, the school tends to emphasize the hegemonic concepts, so that acts consciously or unconsciously on the aggregation of cultural heritage, imposed by the ruling class, ie, the layers of the corporate elite.en
dc.description.abstractVárias são as possibilidades de entender a importância da educação escolar, portanto, este artigo de revisão bibliográfica vem mostrar por meio da teoria sociológica de Pierre Bourdieu que a escola não é definida como um conceito de equalização social, mas uma colaboração para a reprodução estruturante da sociedade. E ao coadunar com esta ação, a escola tende a valorizar os conceitos hegemônicos, de tal maneira que age de forma consciente ou inconsciente na agregação de valores da herança cultural, imposta pela classe dominante, ou seja, das camadas da elite societária.pt
dc.format.extent729-5587-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSchool Educationen
dc.subjectSocial equalizationen
dc.subjectCompanyen
dc.subjectCultural Heritageen
dc.subjectEducação Escolarpt
dc.subjectEqualização socialpt
dc.subjectSociedadept
dc.subjectHerança Culturalpt
dc.titleAnálise da educação escolar sob a ótica bourdieusianapt
dc.title.alternativeAnalysis of school education on the perspective of bourdieuen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUNESP – Universidade Estadual Paulista. Faculdade de Ciências e Letras – Pós-graduação em Educação Escolar. Araraquara – SP - Brasil. 14800-901-
dc.description.affiliationUnespUNESP – Universidade Estadual Paulista. Faculdade de Ciências e Letras - Departamento de Ciências da Educação. Araraquara – SP - Brasil. 14800-901-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1982-5587-2013-08-03-729-5587.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes7399060665376872-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.