Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124691
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dias, Robinson Alves | - |
dc.contributor.author | Reina, Fábio Tadeu | - |
dc.contributor.author | Romanatto, Maria José | - |
dc.contributor.author | Bedin, Regina Celia | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:27:29Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:51:16Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:27:29Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:51:16Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier | http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6595 | - |
dc.identifier.citation | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 8, n. 3, p. 729-5587, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 1982-5587 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/124691 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124691 | - |
dc.description.abstract | There are several possibilities to understand the importance of school education, so this literature review article is to show through the sociological theory of Pierre Bourdieu that the school is not defined as a social concept of equalization, but a collaboration for the reproduction of structural society. And to be consistent with this action, the school tends to emphasize the hegemonic concepts, so that acts consciously or unconsciously on the aggregation of cultural heritage, imposed by the ruling class, ie, the layers of the corporate elite. | en |
dc.description.abstract | Várias são as possibilidades de entender a importância da educação escolar, portanto, este artigo de revisão bibliográfica vem mostrar por meio da teoria sociológica de Pierre Bourdieu que a escola não é definida como um conceito de equalização social, mas uma colaboração para a reprodução estruturante da sociedade. E ao coadunar com esta ação, a escola tende a valorizar os conceitos hegemônicos, de tal maneira que age de forma consciente ou inconsciente na agregação de valores da herança cultural, imposta pela classe dominante, ou seja, das camadas da elite societária. | pt |
dc.format.extent | 729-5587 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | School Education | en |
dc.subject | Social equalization | en |
dc.subject | Company | en |
dc.subject | Cultural Heritage | en |
dc.subject | Educação Escolar | pt |
dc.subject | Equalização social | pt |
dc.subject | Sociedade | pt |
dc.subject | Herança Cultural | pt |
dc.title | Análise da educação escolar sob a ótica bourdieusiana | pt |
dc.title.alternative | Analysis of school education on the perspective of bourdieu | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliationUnesp | UNESP – Universidade Estadual Paulista. Faculdade de Ciências e Letras – Pós-graduação em Educação Escolar. Araraquara – SP - Brasil. 14800-901 | - |
dc.description.affiliationUnesp | UNESP – Universidade Estadual Paulista. Faculdade de Ciências e Letras - Departamento de Ciências da Educação. Araraquara – SP - Brasil. 14800-901 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1982-5587-2013-08-03-729-5587.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação | - |
dc.identifier.lattes | 7399060665376872 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.