You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOliveira, Paula Ramos de-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:31Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:18Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:31Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:18Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www4.uninove.br/ojs/index.php/dialogia/article/view/2696-
dc.identifier.citationDialogia, v. 13, p. 35-44, 2011.-
dc.identifier.issn1983-9294-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124705-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124705-
dc.description.abstractWhen someone teaches Philosophy, he or she must be conscious that in the texts there is a compound of three kinds of experience: reading, thinking and writing. These three types of experience blend form and content of the text when one thinks, writes and reads. Then these experiences have an face as shape and another face including thinking, writing and reading in a continuous tension because it is related to a practice that is in this same context, that of philosophy.en
dc.description.abstractQuando alguém ensina filosofia, ele ou ela deve ter consciência de que essa experiência é uma combinação de três tipos de experiência: pensar, escrever e ler. Esses três tipos misturam forma e conteúdo do texto quando pensamos, escrevemos e dizemos. Portanto, essas experiências têm uma face que constitui como forma e outra face que inclui pensamento, escrita e fala, todas em tensão contínua nesse mesmo contexto, aquele da filosofia.pt
dc.format.extent35-44-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectExperienceen
dc.subjectForm and shapeen
dc.subjectPhilosophyen
dc.subjectTeachingen
dc.subjectTextsen
dc.subjectEnsinopt
dc.subjectExperiênciapt
dc.subjectFilosofiapt
dc.subjectForma e conteúdopt
dc.subjectTextopt
dc.titleOs textos no ensino de filosofiapt
dc.title.alternativeThe texts in the teaching of Philosophyen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara Jau, Km 1, Bairro dos Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara Jau, Km 1, Bairro dos Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5585/DialogiaN13.2696-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1983-9294-2011-13-35-44.pdf-
dc.relation.ispartofDialogia-
dc.identifier.lattes1788063551247254-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.