Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124706
- Title:
- Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio
- Psychogenesis, autoctisi and living school: Clemente Quaglio’s assertive concepts
- Monarcha, Carlos Roberto da Silva
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1415-711X
- Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
- This essay, linked to the project “Clemente Quaglio (1872-1948): pedological canon of science - historical critical study, denotes aspects from Clemente Quaglio’s scientific production. Consultations with institutional archives enabled to summon documentary sources of lower historiographical status - educational and scientific pamphlets - and interpret them with appropriate theoretical framework. This research aims to prioritize the study of theconcepts of psychogenesis, autoctisi and living school, contained in the re-elaboration of the pedologist’s theroretical plan.
- Esta comunicação, vinculada ao projeto “Clemente Quaglio (1872-1948): cânon da ciência pedológica — estudo histórico-crítico, demarca aspectos da produção científica de Clemente Quaglio. Consultas a acervos institucionais possibilitaram convocar fontes documentárias de menor estatuto historiográfico — opúsculos didático-científicos — e interpretá-las com referencial teórico apropriado. Os objetivos da pesquisa priorizaram o estudo dos conceitos de psicogênese, autoctisi e escola viva, constantes na reelaboração do plano teórico do pedologista.
- 2011
- Boletim - Academia Paulista de Psicologia, v. 31, n. 81, p. 323-337, 2011.
- 323-337
- Clemente Quaglio
- Psychogenesis
- Autoctisi
- Clemente Quaglio
- Psicogênese
- Autoctisi
- http://www.redalyc.org/pdf/946/94622764004.pdf
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124706
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.