You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124706
Title: 
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio
Other Titles: 
Psychogenesis, autoctisi and living school: Clemente Quaglio’s assertive concepts
Author(s): 
Monarcha, Carlos Roberto da Silva
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1415-711X
Sponsorship: 
Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
Abstract: 
  • This essay, linked to the project “Clemente Quaglio (1872-1948): pedological canon of science - historical critical study, denotes aspects from Clemente Quaglio’s scientific production. Consultations with institutional archives enabled to summon documentary sources of lower historiographical status - educational and scientific pamphlets - and interpret them with appropriate theoretical framework. This research aims to prioritize the study of theconcepts of psychogenesis, autoctisi and living school, contained in the re-elaboration of the pedologist’s theroretical plan.
  • Esta comunicação, vinculada ao projeto “Clemente Quaglio (1872-1948): cânon da ciência pedológica — estudo histórico-crítico, demarca aspectos da produção científica de Clemente Quaglio. Consultas a acervos institucionais possibilitaram convocar fontes documentárias de menor estatuto historiográfico — opúsculos didático-científicos — e interpretá-las com referencial teórico apropriado. Os objetivos da pesquisa priorizaram o estudo dos conceitos de psicogênese, autoctisi e escola viva, constantes na reelaboração do plano teórico do pedologista.
Issue Date: 
2011
Citation: 
Boletim - Academia Paulista de Psicologia, v. 31, n. 81, p. 323-337, 2011.
Time Duration: 
323-337
Keywords: 
  • Clemente Quaglio
  • Psychogenesis
  • Autoctisi
  • Clemente Quaglio
  • Psicogênese
  • Autoctisi
Source: 
http://www.redalyc.org/pdf/946/94622764004.pdf
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124706
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.