You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMonarcha, Carlos Roberto da Silva-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:31Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:18Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:31Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:18Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.redalyc.org/pdf/946/94622764004.pdf-
dc.identifier.citationBoletim - Academia Paulista de Psicologia, v. 31, n. 81, p. 323-337, 2011.-
dc.identifier.issn1415-711X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124706-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124706-
dc.description.abstractThis essay, linked to the project “Clemente Quaglio (1872-1948): pedological canon of science - historical critical study, denotes aspects from Clemente Quaglio’s scientific production. Consultations with institutional archives enabled to summon documentary sources of lower historiographical status - educational and scientific pamphlets - and interpret them with appropriate theoretical framework. This research aims to prioritize the study of theconcepts of psychogenesis, autoctisi and living school, contained in the re-elaboration of the pedologist’s theroretical plan.en
dc.description.abstractEsta comunicação, vinculada ao projeto “Clemente Quaglio (1872-1948): cânon da ciência pedológica — estudo histórico-crítico, demarca aspectos da produção científica de Clemente Quaglio. Consultas a acervos institucionais possibilitaram convocar fontes documentárias de menor estatuto historiográfico — opúsculos didático-científicos — e interpretá-las com referencial teórico apropriado. Os objetivos da pesquisa priorizaram o estudo dos conceitos de psicogênese, autoctisi e escola viva, constantes na reelaboração do plano teórico do pedologista.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.format.extent323-337-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectClemente Quaglioen
dc.subjectPsychogenesisen
dc.subjectAutoctisien
dc.subjectClemente Quagliopt
dc.subjectPsicogênesept
dc.subjectAutoctisipt
dc.titlePsicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quagliopt
dc.title.alternativePsychogenesis, autoctisi and living school: Clemente Quaglio’s assertive conceptsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofBoletim - Academia Paulista de Psicologia-
dc.identifier.lattes2610871783347348-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.