You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124718
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBastos, Alexandre Marucci-
dc.contributor.authorSouza, Cláudio Benedito Gomide de-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:33Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:20Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:33Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:20Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/5729-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Educação, v. 7, n. 3, p. 1-14, 2012.-
dc.identifier.issn1681-5653-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124718-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124718-
dc.description.abstractThis paper provides an overview of the reality of Colonial Corps created in the early twentieth century, in São Paulo, based on a cut of the genesis of the municipality of Peixoto Hawk when he was one of the centers for the accommodation of European immigrants; well as in parallel to the phase coronelismo intensified in the area. From this historical assumption, following a brief contemporary approach, already in the XXI century, in order to provoke a debate that can aggregate relevant contribution to the strategic purposes of the locality, including inserting the new reality imposed by the deployment of the Aerospace Hub in the town, represented by installation of Empresa Brasileira de Aeronautica S / A - Embraer. It takes into account, thus the set of their social and cultural phenomena occurred and developed over time (diachronic); based on an analysis for educational planning, particularly in developing and implementing public policies and projects to new propositions for improvement Local education at different levels.en
dc.description.abstractEste trabalho oferece uma síntese sobre a realidade de Núcleos Coloniais criados no início do século XX, no Estado de São Paulo, tomando como base um recorte da gênese do Município de Gavião Peixoto quando ainda era um destes núcleos para a acomodação de imigrantes europeus; bem como num paralelo à fase que o coronelismo se intensificou na região. A partir deste pressuposto histórico, segue numa breve abordagem contemporânea, já no século XXI, no intuito de provocar uma reflexão que possa agregar pertinente contribuição aos propósitos estratégicos da localidade, inclusive inserindo a nova realidade imposta pela implantação do Pólo Aeronáutico na localidade, representada pela instalação da Empresa Brasileira de Aeronáutica S/A – Embraer. Leva em conta, assim, o conjunto de seus fenômenos sociais e culturais ocorridos e desenvolvidos ao longo do tempo (diacronia); em uma análise base para o planejamento educacional, sobretudo na elaboração e implementação de políticas públicas e projetos a novas proposições para a melhoria do ensino local nos seus diferentes níveis.pt
dc.format.extent1-14-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducationen
dc.subjectEuropean immigrationen
dc.subjectColonial coresen
dc.subjectCoronelismoen
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectImigração Européiapt
dc.subjectNúcleos coloniaispt
dc.subjectCoronelismopt
dc.titleA educação no contexto diacrônico de antigos núcleos coloniaispt
dc.title.alternativeThe education in diachronic context of former colonial coresen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km. 1, Câmpus, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km. 1, Câmpus, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1681-5653-2012-07-03-01-14.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Educação-
dc.identifier.lattes4812459071221541-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.