You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorInforsato, Edson do Carmo-
dc.contributor.authorSantana, Andreia da Cunha Malheiros-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:33Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:20Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:33Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:20Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://periodicos.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/289-
dc.identifier.citationCamine: Caminhos da Educação, v. 3, n. 2, p. 01-16, 2011.-
dc.identifier.issn2175-4217-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124720-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124720-
dc.description.abstractIn this article the issue of continuing education is associated with the needs analysis, according to the theoretical used. The aim of this study is identify the factors that motivate or discourage the continuing education of educational managers (principals, vice-principals, coordinators and educational assistants) into ten public schools in the city of Araraquara. The managers have been heard through questionnaire, report narratives and interviews. The position of the Education Department have been got through an interview. According to these managers reports it was possible to notice the distance between the conceptions of the creators of the courses, represented by the Municipal Education, and their target. The results give evidences that the training offered do not correspond to the needs faced by these principals and teachers, their conceptions and dilemmas are not taken into consideration to elaborate a continuing education initiative.en
dc.description.abstractNeste artigo o tema da formação continuada aparece associado à análise de necessidades, conforme a fundamentação teórica utilizada. O objetivo dele foi identificar os fatores que motivam e desmotivam a formação continuada dos gestores educacionais (diretores, vices, coordenadores pedagógicos e assistentes educacionais pedagógicos) de dez escolas municipais da cidade de Araraquara. Os gestores foram ouvidos mediante questionário, relato de narrativas e entrevistas; e o posicionamento da Secretaria Municipal de Educação através de uma entrevista. Conforme o relato destes gestores foi possível perceber a distância entre as concepções dos idealizadores das formações representados pela Secretaria Municipal de Educação e o público alvo delas. Os resultados demonstram que as formações oferecidas não correspondem às necessidades vivenciadas por estes gestores e professores; suas concepções e dilemas não são levados em consideração ao se elaborar uma iniciativa de formação continuada.pt
dc.format.extent1-16-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectContinuing educationen
dc.subjectNeeds analysisen
dc.subjectPublic school managersen
dc.subjectFormação continuadapt
dc.subjectAnálise de necessidadespt
dc.subjectGestores da escola públicapt
dc.titleA formação continuada dos gestores educacionaispt
dc.title.alternativeThe continuous graduation of education managersen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jau, km 1, Campus Universitario, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jau, km 1, Campus Universitario, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2175-4217-2011-03-02-01-16.pdf-
dc.relation.ispartofCamine: Caminhos da Educação-
dc.identifier.lattes792309624270467-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.