You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorInforsato, Edson do Carmo-
dc.contributor.authorInforsato, Fátima Aparecida Ferreira-
dc.contributor.authorRodrigues, Inês Marini-
dc.contributor.authorFontes, Valéria Longobardo-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:34Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:21Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:34Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:21Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://seer.ufrgs.br/rbpae/index-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 27, n. 3, p. 475-494, 2011.-
dc.identifier.issn1678-166X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124722-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124722-
dc.description.abstractThe objective of this study was to verify the importance of family involvement as an element of democratic school management challenging legislation, intellectual discourse and the perspective of school staff. For this purpose, we analyzed the information obtained by means of instrument PDESchool applied in the public schools of a medium-sized city in the state of São Paulo. We found that the school teams identify school / family interaction as an important factor in the work to be developed, although families show little involvement in the management of school units.en
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue verificar la importancia de la participación de la familia como un elemento de la gestión democrática de las escuelas frente a la legislación, los discursos escolares y la visión del equipo escolar. Para ello, hemos elaborado un análisis de la información obtenida por el instrumento de la PDE-Escuela, aplicado en la red de un municipio de tamaño medio de São Paulo. Se encontró que los equipos escolares vinculan la interacción de la escuela y la familia como un factor importante para el trabajo que se desarrolla, aunque las familias tienen poca participación en la gestión de la unidad escolar.es
dc.description.abstractO objetivo deste trabalho foi o de verificar a importância da participação da família na gestão democrática das escolas, confrontando a legislação, os discursos intelectuais e a visão das equipes escolares e analisando as informações levantadas pelo instrumento PDE-Escola, aplicado na rede de um município de porte médio do Estado de São Paulo. Verificou-se que as equipes das escolas apontam a interação entre escola e família como fator importante no trabalho a ser desenvolvido, embora as famílias tenham pouco envolvimento na gestão da unidade escolar.pt
dc.format.extent475-494-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPublic policyen
dc.subjectEducationen
dc.subjectSocial controlen
dc.subjectSocial participation and familyen
dc.subjectPolíticas públicases
dc.subjectLa educaciónes
dc.subjectControl sociales
dc.subjectParticipación social y familiaes
dc.subjectPolítica públicapt
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectControle socialpt
dc.subjectParticipação social e famíliapt
dc.titleA gestão democrática da educação: expectativas da escola sobre a participação da famíliapt
dc.title.alternativeDemocratic educational management: school expectations on family participationen
dc.title.alternativeGestión democrática de la educación: expectativas de la escuela sobre la participación de la familiaes
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jau, km 1, Campus Universitario, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jau, km 1, Campus Universitario, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1678-166X-2011-27-03-475-494.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Política e Administração da Educação-
dc.identifier.lattes792309624270467-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.