You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCruz, Sonia Aparecida Belletti-
dc.contributor.authorInforsato, Edson do Carmo-
dc.contributor.authorStefanini, Maria Cristina Bergonzoni-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:23Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:36Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:23Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://seer.ufrgs.br/rbpae/article/view/37410/24153-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 28, n. 2, p. 417-434, 2012.-
dc.identifier.issn1678-166X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124741-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124741-
dc.description.abstractAction-research conducted in a a Brazilian public elementary school. Using the tools provided by Meirieu, the point was to offer teachers the possibility of improving their perception of their own knowledge and practice. The process consisted in filming classes and watching the films together for reflexive interaction. When given the chance to look at themselves, their practice and their students, the teachers started to do build a new perspective of the learning process and to deconstruct certain truths regarding their interventions, which brought in new outlooks, new discourse and new practices.en
dc.description.abstractInvestigación-acción que se llevó a cabo en una escuela pública de Enseñanza Fundamental en Brasil. Aplicando las herramientas metodológicas de Meirieu, se objetivó ofrecer a los maestros una mejor percepción de sus conocimientos y prácticas. La acción se constituyó en grabación de las clases para posterior discusión de los filmes e interacción reflexiva. Cuando pueden mirar a sí mismos, su práctica y a sus alumnos, las profesoras comenzaron a construir nueva forma de ver el proceso de aprendizaje y deconstruir ciertas verdades sobre sus intervenciones, lo que les ha llevado a nuevas visiones, nuevos discursos y nuevas prácticas.es
dc.description.abstractPesquisa-ação realizada em escola pública estadual do Ensino Fundamental. Aplicando as ferramentas de Meirieu, objetivou-se oferecer às professoras possibilidade de melhor percepção em relação aos seus saberes e fazeres. Constituiu-se de filmagem das aulas e posterior discussão dos filmes e interação reflexiva. Ao poderem olhar para si, para sua prática e para seus alunos, as professoras passaram a construir nova maneira de ver o processo de aprendizagem e a desconstruir certas verdades a respeito das suas intervenções, fato que lhes trouxe novos olhares, novos discursos e novas práticas.pt
dc.format.extent417-434-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectContinued educationen
dc.subjectTeaching knowledgeen
dc.subjectReflexive interactionen
dc.subjectMeirieu´s methodological toolsen
dc.subjectTeaching practiceen
dc.subjectFormación continuadaes
dc.subjectConocimiento docentees
dc.subjectInteracción reflexivaes
dc.subjectHerramientas metodológicas de Meirieues
dc.subjectPráctica docentees
dc.subjectFormação continuadapt
dc.subjectConhecimento docentept
dc.subjectInteração reflexivapt
dc.subjectFerramentas metodológicas de Meirieupt
dc.subjectPrática docentept
dc.titleFormação de professores à luz de Meirieu: interação reflexiva sobre a prática educativapt
dc.title.alternativeMeirieu's concepts and tools: reflexive interaction on teaching practicesen
dc.title.alternativeFormación de profesores a la luz de Meirieu: interacción reflexiva en la práctica educativaes
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1678-166X-2012-28-02-417-434.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Política e Administração da Educação-
dc.identifier.lattes0792309624270467-
dc.identifier.lattes0808641991057006-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.