You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124756
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFiorante, Flávia Baccin-
dc.contributor.authorSimões, Regina-
dc.contributor.authorMuzzeti, Luci Regina-
dc.contributor.authorInforsato, Cassiano Ferreira-
dc.contributor.authorInforsato, Edson do Carmo-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:38Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:25Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:38Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:25Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://alpha.unipam.edu.br/revista-alpha-numero-11-
dc.identifier.citationRevista Alpha, v. 11, p. 194-204, 2010.-
dc.identifier.issn1518-6792-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124756-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124756-
dc.description.abstractFacing the mechanical model that dominated the schools from the end of the 19th century to the 1970s, new movements for the Physical Education emerged during the 1980s. These movements aimed at breaking up with the military concept of sport that reigned so far. This way we assign a historical period marked by significant transformations in Brazilian Physical Education, especially in school, and they are related to the raise of new school proposals, such as: the developmentist, the constructivist and the critical-overcomer. All this considered, the present paper aims at analyzing if these tendencies really influenced the pedagogical practice of a group of Physical Education teachers in public schools of Serra Negra, SP.en
dc.description.abstractFrente ao modelo mecanicista que imperou do final do século XIX até final dos anos 70 do século XX, surgem, na década de 80, novos movimentos para a Educação Física Escolar. Estes tiveram como meta tentar romper com o eixo militarista e esportivista que vigorava até então. Diante desse pressuposto, assinala-se um período histórico marcado por significativas transformações na Educação Física Brasileira, em especial na escola, as quais estão relacionadas com o aparecimento de novas propostas para a Educação Física Escolar. São elas: a desenvolvimentista, a construtivista e a crítico-superadora. Diante dessas considerações, objetiva-se, neste trabalho, analisar se estas tendências refletiram ou não na prática pedagógica de um grupo de professores de Educação Física da 1a à 4a série das escolas estaduais da cidade de Serra Negra-SP.pt
dc.format.extent194-204-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSchoolen
dc.subjectTendenciesen
dc.subjectPhysical education teachingen
dc.subjectPedagogical practiceen
dc.subjectEscolapt
dc.subjectTendênciaspt
dc.subjectEnsino de Educação Físicapt
dc.subjectPrática pedagógicapt
dc.titleEducação física escolar: analisando o discurso e a ação docentept
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.description.affiliationUniversidade Federal do Triângulo Mineiro, Educação Física-
dc.description.affiliationUniversidade Metodista de Piracicaba, Educação Física-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Alpha-
dc.identifier.lattes792309624270467-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.