You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124763
Title: 
Mudança social e cultural no Brasil nos últimos 50 anos: cenário e perspectivas para a melhoria do ensino público
Other Titles: 
Social and cultural changes in Brazil: quality of education and public policy in the last 50 years
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1982-5587
Abstract: 
  • Thinking about improving public education in Brazil means thinking not just what we wish to develop competencies and skills in individuals, but understands clearly identify the type of citizens who are training and what kind of society we want for the future. So if there are social and cultural changes they should have their comtraponto within the classroom considering education steeped in culture and therefore in the forms of modern communication. The challenge for school education is to show the students inside the classroom, as will be outside.
  • Pensar a melhoria do ensino público no Brasil significa pensar não apenas em quais competências e habilidades desejamos desenvolver nos indivíduos, mas compreende identificar claramente o tipo de cidadãos que estamos formando e que tipo de sociedade queremos para o futuro. Assim, se existem mudanças sociais e culturais elas devem ter seu contraponto dentro da sala de aula considerando a educação imersa na cultura e, portanto, nas formas de comunicação moderna. O grande desafio para a educação escolar é mostrar para os alunos, dentro da sala de aula, como será estar fora dela.
Issue Date: 
2010
Citation: 
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 5, n. 2, p. 1-9, 2010.
Time Duration: 
1-9
Keywords: 
  • Quality of education
  • Public policy
  • Public education
  • Qualidade da educação
  • Políticas públicas
  • Ensino público
Source: 
http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/3475
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124763
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.