You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRossi, Aparecido Donizete-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:44Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:31Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:44Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:31Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras/article/view/11413-
dc.identifier.citationRevista SOLETRAS, v. 1, n. 27, p. 11-31, 2014.-
dc.identifier.issn2316-8838-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124799-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124799-
dc.description.abstractDeparting from Ariovaldo Vidal’s statement, in his foreword to the Brazilian translation of The Castle of Otranto, that the Gothic sources were spread upon literary and social history waiting for someone (Horace Walpole) to collect them in order to create a new literary genre, and connecting imagination to such statement, my purpose in this paper is to make some notes on what would possibly be these sources referred by Vidal. By the means of thinking on the Darkness as a semi-concept, a perspective largely inspired in Fred Botting’s Gothic (2014), I intend to look for the origins of Gothic fiction in texts by Homer, Virgil, Dante, and Milton.en
dc.description.abstractPartindo-se da observação de Ariovaldo Vidal, em sua apresentação à tradução brasileira de O castelo de Otranto, na qual o crítico afirma que as raízes do Gótico estavam espalhadas pela história literária e social esperando que alguém (Horace Walpole) as recolhesse para criar um novo gênero literário, e agregando a essa observação o imaginário, pretende-se realizar, no presente texto, alguns breves apontamentos sobre quais seriam, possivelmente, as raízes aos quais Vidal se refere. Recorrendo a uma reflexão sobre as Trevas como semi-conceito, em boa parte inspirada por Fred Botting em Gothic (2014), intenta-se buscar os primórdios da ficção gótica em textos de Homero, Virgílio, Dante e Milton.pt
dc.format.extent11-31-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectGothicen
dc.subjectImaginationen
dc.subjectBritish Literatureen
dc.subjectClassic Literatureen
dc.subjectGóticopt
dc.subjectImagináriopt
dc.subjectLiteratura inglesapt
dc.subjectLiteratura clássicapt
dc.titleAntes de Otranto: apontamentos para uma pré-história do gótico na literaturapt
dc.title.alternativeBefore Otranto: notes on a pré-history of the gothic in literatureen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, km 1, Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, km 1, Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.12957/soletras.2014.11413-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2316-8838-2014-01-27-11-31.pdf-
dc.relation.ispartofRevista SOLETRAS-
dc.identifier.lattes428069285054155-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.