You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGuidotti, Mirella-
dc.contributor.authorMaas, Wilma Patricia Marzari Dinardo-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:27:45Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:31Z-
dc.date.available2015-07-15T18:27:45Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:31Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.periodicos.ufes.br/contexto/article/view/6535-
dc.identifier.citationContexto, n. 20, p. 257-290, 2011.-
dc.identifier.issn1519-0544-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124805-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124805-
dc.description.abstractThis article aims to investigate the configuration on the new scenario, during the Early German Romanticism, which led to dismantle the philosophical discourse as the expression of a safe and fixed content, free from the ambiguity of figural language. Our main argument is that already Schelling’s concept of symbol brings up the question about the opacity of the text. By analyzing to what extent this problematization around the language lingers on in the contemporariness, we refer to Derrida’s thought which points out to the illusion embedded in the pretension to conceive a clear and unambiguous language, creating therefore a new ground between art and philosophy since the text itself as a neutral and closed subject will be questioned now.en
dc.description.abstractA partir das concepções estéticas dos Românticos de Jena, apontamos para a configuração do novo cenário crítico que desaloja o discurso filosófico como expressão de um conteúdo seguro, fixo e livre das ambiguidades da linguagem figural. Nossa hipótese é a de que, já no conceito de símbolo schellinguiano ocorre a problematização em torno da opacidade do texto. Abordando ainda em que medida esta problematização em torno da linguagem perdura na contemporaneidade, aludimos ao pensamento de Derrida, que aponta para a ilusão contida na pretensão de formular uma linguagem depurada, inequívoca e sem ambiguidades, criando assim um novo espaço na relação entre arte e filosofia, uma vez que agora, o próprio texto enquanto entidade neutra e fechada será questionado.pt
dc.format.extent255-287-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectFrühromantiken
dc.subjectSymbolen
dc.subjectPoetic languageen
dc.subjectPhilosophical languageen
dc.subjectDerrida’s écritureen
dc.subjectFrühromantikpt
dc.subjectSímbolopt
dc.subjectLinguagem poéticapt
dc.subjectLinguagem filosóficapt
dc.subjectEscritura derridianapt
dc.titleA questão da inexauribilidade do texto: o Frühromantik e a escritura derridianapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara - Jaú Km 1 Fac. de Ciências e Letras, Quitandinha, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara - Jaú Km 1 Fac. de Ciências e Letras, Quitandinha, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1519-0544-2011-20--257-290.pdf-
dc.relation.ispartofContexto-
dc.identifier.lattes6170804864096892-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.