You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaldan, Maria de Lourdes Ortiz Gandini-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:00Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:48Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:00Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:48Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/casa/article/view/5600-
dc.identifier.citationCASA, v. 10, n. 2, p. 1-12, 2012.-
dc.identifier.issn1679-3404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124930-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124930-
dc.description.abstractThe novel O passado (2003) by Alan Pauls presents many isotopies which would deserve to be investigated: there is a varied construction of loving relationships among the characters, who reveal different feelings, that would allow a mapping of passions to be studied; there is an activity of translation (role performed by Rimini and Carmen) that engenders a very rich reflection on the literary activity which is taking place. There is also the presence of a visual artist, Jeremy Riltse, revealing a poetic work which was created by this discourse. Due to the dimension that a research of this kind would require, it is not possible to deal with all the isotopies. Thus, the last one was chosen to be investigated, that is, to verify how the fictional visual artist and his singular work operate in the novel.en
dc.description.abstractO romance O passado (2003) de Alan Pauls apresenta muitas isotopias que mereceriam ser investigadas: há uma construção variada de relacionamentos amorosos entre os personagens com sentimentos diferentes, que permitiriam um mapeamento de paixões a serem estudadas; há uma atividade de tradução (ofício desempenhado por Rimini e Carmen) que engendra contornos muito ricos na reflexão sobre a atividade literária que está se realizando. E há a presença de Jeremy Riltse, artista plástico criado por esse discurso, com uma poética completa. Um trabalho com a dimensão que este pretende ter, não conseguiria tratar de todas elas. Ficamos apenas com a última, ou seja, verificar como o artista plástico ficcional e sua obra singular funcionam no romance.pt
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEnunciationen
dc.subjectContemporary Narrativeen
dc.subjectLiterature and other Artsen
dc.subjectEnunciaçãopt
dc.subjectNarrativa Contemporâneapt
dc.subjectLiteratura e outras Artespt
dc.titleO jogo de intermediações enunciativas no romance de Alan Paulspt
dc.title.alternativeThe play on enunciative intermediations in Alan Pauls’ novelen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Literatura, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jaú Km 1, Campus Universitário, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Literatura, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jaú Km 1, Campus Universitário, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1679-3404-2012-10-02-01-12.pdf-
dc.relation.ispartofCASA-
dc.identifier.lattes9077609822284701-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.