Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124930
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Baldan, Maria de Lourdes Ortiz Gandini | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:00Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:51:48Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:00Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:51:48Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://seer.fclar.unesp.br/casa/article/view/5600 | - |
dc.identifier.citation | CASA, v. 10, n. 2, p. 1-12, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 1679-3404 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/124930 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124930 | - |
dc.description.abstract | The novel O passado (2003) by Alan Pauls presents many isotopies which would deserve to be investigated: there is a varied construction of loving relationships among the characters, who reveal different feelings, that would allow a mapping of passions to be studied; there is an activity of translation (role performed by Rimini and Carmen) that engenders a very rich reflection on the literary activity which is taking place. There is also the presence of a visual artist, Jeremy Riltse, revealing a poetic work which was created by this discourse. Due to the dimension that a research of this kind would require, it is not possible to deal with all the isotopies. Thus, the last one was chosen to be investigated, that is, to verify how the fictional visual artist and his singular work operate in the novel. | en |
dc.description.abstract | O romance O passado (2003) de Alan Pauls apresenta muitas isotopias que mereceriam ser investigadas: há uma construção variada de relacionamentos amorosos entre os personagens com sentimentos diferentes, que permitiriam um mapeamento de paixões a serem estudadas; há uma atividade de tradução (ofício desempenhado por Rimini e Carmen) que engendra contornos muito ricos na reflexão sobre a atividade literária que está se realizando. E há a presença de Jeremy Riltse, artista plástico criado por esse discurso, com uma poética completa. Um trabalho com a dimensão que este pretende ter, não conseguiria tratar de todas elas. Ficamos apenas com a última, ou seja, verificar como o artista plástico ficcional e sua obra singular funcionam no romance. | pt |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Enunciation | en |
dc.subject | Contemporary Narrative | en |
dc.subject | Literature and other Arts | en |
dc.subject | Enunciação | pt |
dc.subject | Narrativa Contemporânea | pt |
dc.subject | Literatura e outras Artes | pt |
dc.title | O jogo de intermediações enunciativas no romance de Alan Pauls | pt |
dc.title.alternative | The play on enunciative intermediations in Alan Pauls’ novel | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Literatura, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jaú Km 1, Campus Universitário, CEP 14800-901, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Literatura, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rod. Araraquara-Jaú Km 1, Campus Universitário, CEP 14800-901, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1679-3404-2012-10-02-01-12.pdf | - |
dc.relation.ispartof | CASA | - |
dc.identifier.lattes | 9077609822284701 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.