You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuarte, Newton-
dc.contributor.authorFerreira, Benedito de Jesus Pinheiro-
dc.contributor.authorMalanchen, Julia-
dc.contributor.authorMuller, Herrmann Vinicius de Oliveira-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:04Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:51Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:04Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:51Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttps://www.fe.unicamp.br/revistas/ged/histedbr/article/view/3268-
dc.identifier.citationRevista HISTEDBR On-line, v. 4, n. 41, p. 38-57, 2011.-
dc.identifier.issn1676-2584-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124955-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124955-
dc.description.abstractThis paper analyses a PhD dissertation which was written by Ademir Lazarini with the purpose to present a radical criticism to the Dermeval Saviani´s interpretation of the relation between the capital and the school education. The dissertation argues that the Historical-Critical Pedagogy based on Saviani’s works is very distant from the Marxian theory of capitalist society. The paper detects fundamental mistakes inside the criticism formulated by the author of the dissertation and the examination of those mistakes revealed a lack of comprehension of the materialistic historical dialectical method.en
dc.description.abstractEste artigo analisa uma tese de doutorado que foi escrita por Ademir Lazarini com o propósito de formular uma crítica radical à interpretação de Dermeval Saviani acerca das relações entre capital e educação. A tese argumenta que a pedagogia histórico-crítica baseada nas obras de Dermeval Saviani distancia-se da teoria marxiana sobre a sociedade capitalista. O artigo detecta equívocos fundamentais no interior da crítica formulada pelo autor da tese e o exame desses equívocos revelou uma ausência de compreensão do método materialista histórico-dialético.pt
dc.format.extent38-57-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMarxismen
dc.subjectEducationen
dc.subjectHistorical-Critical Pedagogyen
dc.subjectMarxismopt
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectPedagogia Histórico-Críticapt
dc.titleA pedagogia histórico-crítica e o marxismo: equívocos de (mais) uma crítica à obra de Dermeval Savianipt
dc.title.alternativeThe historical-critical pedagogy and the marxism: the mistakes of one (more) criticism to the dermeval saviani’s worksen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, Bairro dos Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, Bairro dos Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1676-2584-2011-04-41-38-57.pdf-
dc.relation.ispartofRevista HISTEDBR On-line-
dc.identifier.lattes2161593951236436-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.