You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124968
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFerreira, Gabriella Rossetti-
dc.contributor.authorInforsato, Cassiano Ferreira-
dc.contributor.authorLeão, Andreza Marques de Castro-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:06Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:53Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:06Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:53Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www4.uninove.br/ojs/index.php/dialogia/article/view/4876-
dc.identifier.citationDialogia, v. 20, p. 211-230, 2014.-
dc.identifier.issn1677-1303-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124968-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124968-
dc.description.abstractThe purpose of this work and to provide education professionals regarding the way a reflection of how the body has been seen and treated at school. In view of embodiment and sexuality education body and movement performed by him has received a new treatment in our time, overcoming the dichotomy inherited from the mechanistic paradigm and structured by Newton and Descartes and predominant in recent centuries. We know that these changes are consequences of the emergence of AIDS and the advancement of the incidence of unwanted pregnancies among young people of school age. Therefore, this discussion reinforces the need for training of teachers in promoting discussions about sexuality and corporeality with broader focus, dialogues, be traced paths to address the biopsychosocial aspects from a sociohistorical context of gender equity, respect for sexual diversity, the reduction of prejudice and violence against the so-called “minorities” sex.en
dc.description.abstractA proposta deste trabalho é propiciar aos profissionais da educação uma reflexão sobre a forma como o corpo vem sendo visto e tratado na escola. Para a corporeidade e a educação sexual, o corpo e o movimento por ele realizado tem recebido um novo tratamento no nosso tempo, superando a visão dicotômica e mecanicista herdada do paradigma estruturado por Newton e Descartes e predominante nos últimos séculos. Sabemos que essas mudanças são a consequência do surgimento da AIDS e do avanço da incidência da gravidez não desejada entre jovens em idade escolar. Sendo assim, essa discussão vem reforçar a necessidade de capacitação do professor para a promoção de discussões sobre sexualidade e corporeidade num enfoque mais amplo, dialogado, traçando caminhos para abordar os aspectos biopsicossociais a partir de uma contextualização sócio-histórica, da equidade entre os gêneros, o respeito à diversidade sexual, a diminuição de preconceitos e a violência contra as chamadas “minorias” sexuais.pt
dc.format.extent211-230-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEmbodimenten
dc.subjectSchoolen
dc.subjectSex educationen
dc.subjectescolapt
dc.subjectcorporeidadept
dc.subjectEducação Sexualpt
dc.titleEscola e o diálogo sobre corporeidade e educação sexualpt
dc.title.alternativeSchool and dialogue on education and sexual corporealityen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1677-1303-2014-20-211-230.pdf-
dc.relation.ispartofDialogia-
dc.identifier.lattes6817625850441625-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.