Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124975
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Carlo, Francisco de | - |
dc.contributor.author | Zaniolo, Leandro Osni | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:07Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:51:54Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:07Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:51:54Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier | https://periodicos.ufsc.br/index.php/revistacfh/article/view/2178-4582.2010v44n2p451 | - |
dc.identifier.citation | Revista de Ciências Humanas, v. 44, n. 2, p. 451-464, 2010. | - |
dc.identifier.issn | 0101-9589 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/124975 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124975 | - |
dc.description.abstract | This report comes from psychological appointments to families of teenagers within the socio-educational approach of Assisted Freedom. The interventions were carried out to give teenagers the pertaining feeling to a family back and to manage conflict situations. The method included interviews and home appointments with the whole family, appointments in family groups within the institution and also with an available psychological attendance for urgent and emergent matters. In the mediator psychologist view, getting along with the family decreased teenagers feelings of abandonment and also their negative actions. Study results demonstrated the relevance of the proposal to improve the quality of the relationship between adolescents with their family, school and society in which they belong. | en |
dc.description.abstract | O texto relata uma experiência de mediação psicológica no trabalho de orientação às famílias de adolescentes inseridos nas Medidas Socioeducativas de Liberdade Assistida. As intervenções tinham o objetivo de devolver aos jovens o sentimento de pertencimento a uma família e mediar a resolução de conflitos. O método contou com entrevistas e atendimentos domiciliares com todo o sistema familiar, atendimentos em grupos de famílias na instituição e também com a disponibilização de um serviço de plantão psicológico, para o acolhimento de questões de urgência e emergência. Na percepção do mediador, a retomada da convivência mais saudável com parte, ou até com a família toda, diminuía o desamparo percebido e as ações negativas desses jovens. Resultados do estudo demonstraram a relevância da proposta para a melhoria da qualidade do vínculo dos adolescentes com a família, com a escola e com a sociedade na qual estão inseridos. | pt |
dc.format.extent | 451-464 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | School dropouts | en |
dc.subject | Teenagers | en |
dc.subject | Socio-educational approach | en |
dc.subject | Interventions in the family system | en |
dc.subject | Vulnerable environment | en |
dc.subject | Aggressiveness | en |
dc.subject | Evasão escolar | pt |
dc.subject | Adolescentes | pt |
dc.subject | Medida socioeducativa | pt |
dc.subject | Intervenções no sistema familiar | pt |
dc.subject | Ambiente vulnerável | pt |
dc.subject | Agressividade | pt |
dc.title | Intervenções psicológicas no sistema familiar de adolescentes em liberdade assistida: relatos de experiência | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN0101-9589-2010-44-02-451-464.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista de Ciências Humanas | - |
dc.identifier.lattes | 8134353768180999 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.