You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124980
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLeão, Andreza Marques de Castro-
dc.contributor.authorRibeiro, Paulo Rennes Marcal-
dc.contributor.authorBedin, Regina Célia-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:08Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:55Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:08Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:55Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.revistas.udesc.br/index.php/linhas/article/view/2015-
dc.identifier.citationLinhas, v. 11, n. 1, p. 36-52, 2010.-
dc.identifier.issn1984-7238-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124980-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124980-
dc.description.abstractThis article discusses the training of teachers to work with sexuality issues in regular school environment after the creation of the National Curriculum (PCNs) in 1997. The authors note that over a decade there have been no official regular and systematic initiatives or incentives to provide teachers with sex education disciplines at undergraduate level in Pedagogy, Teachers’ Training, Continuing Education or Initial Training courses, with rare exceptions. Generally the work with sexuality and sex education carry with it some coadjutors such as ignorance, prejudice, taboo and discrimination. In this way, if teachers are prepared to approach the field, they will experience a significant gain in performance and in the psycho-social development of their students, as well as work in a process of citizenship education.en
dc.description.abstractO presente artigo discute a formação de professores para atuar com questões de sexualidade na escola a partir da criação dos Parâmetros Curriculares Nacionais, em 1997. Os autores apontam que, ao longo de pouco mais de uma década, não houve incentivo nem iniciativas oficiais regulares e sistemáticas para que aos professores se oferecessem oportunidades de formação em Educação Sexual na cadeira de Pedagogia, nas licenciaturas ou em educação continuada, nem mesmo em formação inicial, com raras exceções. O trabalho com Sexualidade e Educação Sexual geralmente tem como entraves o desconhecimento, o preconceito, o tabu e a discriminação. Se os professores, portanto, receberem preparação para trabalhar neste campo, haverá um ganho significativo em sua atuação e no desenvolvimento psicossocial de seus alunos, além de representar também um processo de formação para a cidadania.pt
dc.format.extent36-52-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSex Educationen
dc.subjectSexualityen
dc.subjectSexual Guidance in Schoolen
dc.subjectTeachers’ Educationen
dc.subjectPedagogy Courseen
dc.subjectSexualidadept
dc.subjectOrientação Sexual na Escolapt
dc.subjectEducação Sexualpt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.titleSexualidade e orientação sexual na escola em foco: algumas reflexões sobre a formação de professorespt
dc.title.alternativeSexuality and sexual guidance: some reflections about teachers’ educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara/Jaú - KM 01, Campus de Araraquara, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara/Jaú - KM 01, Campus de Araraquara, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofLinhas-
dc.identifier.lattes7163791603588084-
dc.identifier.lattes6817625850441625-
dc.identifier.lattes4905487443042486-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.