You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125032
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGarcia, Daniela Nogueira de Moraes-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:15Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:01Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:15Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:01Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://ojs.c3sl.ufpr.br/ojs2/index.php/letras/article/view/26196/19480-
dc.identifier.citationRevista Letras, v. 85, p. 29-47, 2012.-
dc.identifier.issn0100-0888-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125032-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125032-
dc.description.abstractNew technologies have been playing an important role in providing access to foreign languages and cultures and to authentic communication. Telecollaborative practice can enrich foreign languages teaching and learning and the teachers’ formation processes. This paper focuses on the possibilities that emerge in teletandem for learners to practice autonomy and reflection. Teletandem is a distance tandem modality performed by audio and video conferences with tools such as Windows Live Messenger, Skype or ooVoo. This modality is presented by Teletandem Brasil Project: foreign languages for all. Based on a qualitative ethnographic study with Brazilian and foreign students, the results have shown that teletandem provides and encourages reflexive and autonomous attitudes.en
dc.description.abstractAs novas tecnologias têm um papel fundamental no que diz respeito ao acesso às línguas e culturas estrangeiras e à comunicação autêntica. As práticas telecolaborativas podem enriquecer o ensino e aprendizagem de línguas estrangeiras e a formação dos professores. Este artigo aborda os espaços que emergem no teletandem para que os aprendizes exercitem a autonomia e a reflexão. O teletandem é uma modalidade de tandem a distância por meio de conferências em áudio e vídeo utilizando o Windows Live Messenger, Skype ou ooVoo. Esta modalidade é apresentada pelo Projeto Teletandem Brasil: lín - guas estrangeiras para todos. A partir de um estudo qualitativo de cunho etnográfico realizado com estudantes brasileiros e estrangeiros, os resultados revelaram que o teletandem favorece e fomenta atitudes autônomas e reflexivas.pt
dc.format.extent29-47-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjecttelecollaborationen
dc.subjectforeign languages teaching/learning processen
dc.subjectautonomyen
dc.subjecttelecolaboraçãopt
dc.subjectprocesso de ensino/aprendizagem de línguas estrangeiraspt
dc.subjectautonomiapt
dc.titleAutonomia e reflexão nas práticas telecolaborativas em teletandempt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Vila Tênis Clube, CEP 19806-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Vila Tênis Clube, CEP 19806-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0100-0888-2012-85-29-47.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Letras-
dc.identifier.lattes2256126955144413-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.