Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125041
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Garcia, Daniela Nogueira de Moraes | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:16Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:52:03Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:16Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:52:03Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v41-2_sumario.php | - |
dc.identifier.citation | Estudos Linguísticos, v. 41, n. 2, p. 481-494, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 1413-0939 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/125041 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125041 | - |
dc.description.abstract | This paper focuses on teletandem telecollaborative practice aiming at maximizing the teaching and learning foreign languages and investigating the spaces created for autonomy and reflection. Teletandem is a new context for learning languages in which students are paired up and help each other to learn the language. A qualitative ethnographic study was conducted from partnerships of Brazilian and American students. Based on e-mails, informal conversations, written reports and field notes taken at the Teletandem Laboratory, the results have shown that autonomy is gradually experienced by the partners as they take responsibility for their learning. Teletandem has also proved to be a context which fosters reflective actions. | en |
dc.description.abstract | Este artigo aborda a prática telecolaborativa em teletandem visando a maximizar o ensino e a aprendizagem de línguas estrangeiras e investigar os espaços para o exercício da autonomia e reflexão. O teletandem é um novo contexto para a aprendizagem de línguas no qual parcerias são formadas por alunos que se ajudam a aprender a língua. Um estudo qualitativo de cunho etnográfico foi conduzido e enfocou parcerias entre alunos brasileiros e americanos. A partir de e-mails, conversas informais, relatórios escritos e notas de campo coletadas no Laboratório de Teletandem, os resultados apontaram que a autonomia é gradativamente vivenciada pelos parceiros ao assumirem a responsabilidade por sua aprendizagem. Verificou-se, também, que o teletandem é um contexto que fomenta atitudes reflexivas. | pt |
dc.format.extent | 481-494 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Foreign Languages | en |
dc.subject | Telecollaboration | en |
dc.subject | Autonomy | en |
dc.subject | Reflection | en |
dc.subject | Línguas estrangeiras | pt |
dc.subject | Telecolaboração | pt |
dc.subject | Autonomia | pt |
dc.subject | Reflexão | pt |
dc.title | Ensino/aprendizagem de línguas em teletandem: espaços para autonomia e reflexão | pt |
dc.title.alternative | Teaching/learning languages in teletandem: spaces for autonomy and reflection | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Assis | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Assis | - |
dc.rights.accessRights | Acesso restrito | - |
dc.relation.ispartof | Estudos Linguísticos | - |
dc.identifier.lattes | 2256126955144413 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.